Gå til innhold
Fiskersiden

Stenger til trolling/dorgin


celine2
 Share

Recommended Posts

Vurdere å kjøpe et par nye stenger for og bruke under rigg fiske etter sjøørret og laks.De fleste stegerne jeg har nå er ca 8.6fot de følles litt lang.Forsøkte med ei på 7" ,men da klager kompisen fælt han mener de er for myke.Hyggelig med tilbake melding og forslag på stenger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner ikke så god til disse stengerne.jeg har mest hatt rimelige stenger som er kjøpt på tilbud.Nå er målet å kjøpe 5-6 stk,ikke så mange plasser her oppe å bruke så mange stenger, men nå er vi er i tenkeboksen om en tur sørover til neste år..Prøvde meg på ei lawson troutrigger 7" liker stanga meget god ,men kompisen klager så det holder mener den er for myk under kjøring.

Er det noen som har prøvd Lawson Salmonrigger8",den er muligens noe stivere,eller ugly stik gold tiger sikkert flere stenger som er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Har prøvd mange forskjellige stenger opp gjennom åra, bade Ugly Stick 7’ og Lawson trout mfl.

Gikk til innkjøp av inline stenger for ett år siden, de er geniale på riggen, ingen stangringer å henge seg opp i når loddet er på ned i dypet.

Noen begrensninger har de dog, ved minusgrader i lufta er de ubrukelige, det kan være litt vanskelig å sette ut lette trolling spoon’s fordi det er mer motstand inne i stanga og er det mye partikler
i vannet eller på overflata er de ikke optimale.

Jeg tenkte som så at jeg fisker mest når det er + grader i lufta og jeg har fortsatt mine gamle stenger som kan plukkes fram når forholdene tilsier bruk av dem.


Kommer garantert ikke til å gå tilbake til stenger med stangringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.