Gå til innhold
Fiskersiden

Har noen fiska i Neselva?


FiskeGutten98
 Share

Recommended Posts

Har noen fiska i Neselva i det siste? I fjor var jeg der og fiska med flue mista en stor Sjøørret fordi fortommen røyk, da jeg var der så jeg også svære Sjøørreter/Laks på minst 3kg svømme rett forbi meg! I år har jeg bare fått no småtteri på wobbler pga tidlig på sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Det er en veldig liten elv, nærmest som en bekk. Endel år siden jeg var der sist. Det er nok først og fremst på sensommeren og høsten etter flom man kan fiske der, ellers er det vanskelig/usportslig å fiske der etter min mening. Det er en ganske stor kulp øverst på den anadrome strekningen hvor det nok kan være mulig å fiske selv ved litt lavere vannføring. Lett markfiske er vel det som da gir best resultater. Men, mye av fisken går opp seint på sesongen og det er en viktig gytebekk/elv for Oslofjorden. Mye av fisken vil nok også ha dårlig kvalitet sent på sesongen. For all del, fint sted å gjøre seg noen erfaringer som nybegynner, men mange vil nok mene at det er best å la den fisken som går opp der få gyte i fred. Det er innmari moro å ta seg noen turer og kikke i de små oslofjord-vassdragene, med polaroid briller, på lav vannstand etter flommer utover i september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er Neselva i Asker (Nesbru) det siktes til, så står det noe info her: https://www.njff.no/akershus/Asker/fiske

I henhold til forskrift om fiske etter laks, ser det ut til at fisketiden er 15.8 - 15.9 og det er kun lov å fiske etter sjøørret. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2021-03-15-798

Jeg tipper dette vassdraget, som de fleste mindre vassdragene i Oslofjorden, er avhengig av en del nedbør og god vannføring for at det skal være noe poeng å fiske der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.