Gå til innhold
Fiskersiden

Agn Abbor


einark
 Share

Recommended Posts

Hei,

tenkte jeg skulle gjøre en innsats mot oslomarkas abbor i sommer, og lurer på hva abboren kan finne på å bite på av agn? Meitemark klart, men jeg er ikke så interessert i å bruke det, blir så mye pes :D Fungerer mais? Hvordan er det med ulike deig-varianter? Noen som har noen tips?

Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til Fiskersiden.

Jeg hadde ikke kastet bort mye tid på å prøve mais til abbor.

Når det gjelder deigvarianter så bør de inneholde fiskemel eller kjøttpulver.

Abboren er en rovfisk og trigges ofte av bevegelse. Så dupp eller bunnmeite med mark er bra.

Jigg er bra, sluk og spinner er bra, små poppers og woblere er bra.

Død agnfisk med dupp er bra. Maggot fungerer bra.

En lummer sommerkveld er abborvær.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MC85

Biter av abbor og mort er også et godt agn!

Takk for mange gode tips på kort tid! Maisen blir stående hjemme neste tur (prøvde mais i helga, uten resultater). Fiskebiter blir mitt weapon-of-choice denne sommeren. Spørsmålet nå blir hva jeg skal lande den første agnfisken med, kanskje fluestanga med nymfe på gjør jobben. Det finnes lite mort i de tjerna jeg har tenkt å fiske i, så jeg må nok lure opp en abbor...

Kan vel ta med en liten fiskebit hjemmefra,

Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av sjefsfeskern

Hva er pes med mark?

Tja, veldig pes er det kanskje ikke, men de må jo kjøpes eller graves opp og tas vare på (og Tøyen-senteret hvor jeg bor er ikke noe egnet sted for markgraving).

Ikke det at jeg tror marken kan føle "smerte" i den forstand, men jeg synes heller ikke det er noe hyggelig å feste en kjempende mark på kroken. Å få en fisk til å feste seg på den samme kroken har jeg pussig nok ingen problemer med, men det skjer heldigvis praktisk talt aldri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.