Gå til innhold
Fiskersiden

Ute med surfstanga, trenger tips


VegardB
 Share

Recommended Posts

Er ute med splitter ny stang og 0 erfaring, og har på 3-4 turer ikke hatt et eneste napp :) fisker laaangt inne i sognefjorden, med makrell og reke.

Det første jeg stusser over er hvor langt jeg må dra inn før blyet fester skikkelig i bunnen, kaster gjerne 80-100m men når jeg har fått rigget opp så ser det ut som om snøret går rett i bånn 20 meter ute :)

Jeg er også forholdsvis usikker på hvor løs jeg skal ha baitrunner bremsen på snella mi.

Ellers mottas tips med takk, så det blir middag i kveld også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man kaster så langt ut, er det gjerne litt dypt, og snøre synker ganske sakte. da må man stramme opp snøre med noen runder hele tiden, til det blir stramt og ikke slakker seg. man merker godt når hele snøret har sunket. om snøre enda ikke har sunket helt, merker man dette på at med en gang man har strammet opp, blir snøre slakt i løpet av noen sekunder . da er det bare og sveive bort slakken hele tiden :) dette visste ikke jeg noe om først, så jeg hadde ovte mye slakk på snøre, og en lang bue som lå i strømmen... fisker man med flere stenger da, kan snørebuen til en stang krysse flere andre snører

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.