Gå til innhold
Fiskersiden

Sette garn med RC-båt?


Kveldulv
 Share

Recommended Posts

Jeg leker med tanken om å anskaffe en billig RC-båt for å enkelt sette garn fra land i tusenbrødrevann. Hva tror dere, kan det funke?

Jeg ser for meg at garnet er festet til båten med en magnet eller noe som kan løses ut med et napp når det er satt.

Kombiner med en Wunder Boner (alle vitser er oppbrukt) så har man et bra matauk-opplegg.

(Fant ikke et passende forum, så det ble Vestlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det fort kan bli uhyre dyrt, har lekt meg med tanken selv, da å bruke rc båt som en flyttbar 'dupp'. etter å ha sett hvaslags priser det er på rc motorer og servoer tror jeg det fort kan bli skamdyrt, siden du sansynligvis trenger en kraftig motor og og en plattform som er relativt stor, for ikke å bli dradd under av vekta til garnet. tror det billigste er å kjøpe seg en oppblåsbar gummi båt eller slikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC for garn: Har du tenkt på hva du skal gjøre når garnet setter seg fast? Å svømme ut for å løsne et garn kan likestilles med selvmord i mine øyne. Tror jeg også vil stemme for en gummibåt som det beste alternativet.

Wunder Boner: Ideen var forsåvidt morsom, kom gjerne med litt info når du har testet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det fort kan bli uhyre dyrt, har lekt meg med tanken selv, da å bruke rc båt som en flyttbar 'dupp'. etter å ha sett hvaslags priser det er på rc motorer og servoer tror jeg det fort kan bli skamdyrt, siden du sansynligvis trenger en kraftig motor og og en plattform som er relativt stor, for ikke å bli dradd under av vekta til garnet. tror det billigste er å kjøpe seg en oppblåsbar gummi båt eller slikt :P

Båten skal kun sette garnet, det trekkes fra land. En vanlig hobbybåt skulle vel greie å dra garnet fra kassen?

Det er et større problem om det setter seg fast ja. Man måtte satt det steder der man hadde en idé om bunnforhold, og gjerne dype steder hvor garnet ville få brattere vinkel ved trekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg drevet en god del med RC både i luft vann og på bakken, men dette hørtes ut som eg dårlig ide. Kreativt ja absolutt, men lite praktisk.. De fleste slike båter har bare akkuratt nok oppdrift til å holde seg selv flytende, ikke for å dra et garn som fort blir tosifret antall kg ekstra å dra på hekken. Så du får nok fort en druknet båt tror eg, desverre. Men eg likte absolutt ideen!

Forresten så vil du nok få en del problemer med kjøling av Esc og motor siden du ikke skal ha noe fart på dette, å de fleste slike får kjølvannet presset gjennom sløyfen av fremdriften =brent motor/esc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å ta med laksestanga og slangebly og satte garn med det.

Det trengs forsåvidt 2 stykker for at ikke det skal gå veldig i ball, men kast blyet over vannet påT egnet sted. Fest iltauet i blyet og dra det tilbake og sett det når du har fått tauenden over.. Trekkes fra land..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneske har sendt folk til månen og tilbake.

At man ikke kan lage RC-båt som kan kjøre ut ei

kort garn-lenke og tilbake høres merkelig ut.

Men prisen kan nok bli litt stiv. :rolleyes:

Størrelsen på en nedpakket RC-båt og en

Fish hunter 250 blir nok like stor, så da sier det seg selv

hva man bør velge.

Eneste fordelen jeg ser med en RC-båt som kan legge ut garn er at

den er laget av NASA og kostet 20 mill.

Denne vil garantert dra mer damer enn en Fish Hunter 250. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.