Gå til innhold
Fiskersiden

Ny søkefunksjon - Google Site Search


 Share

Recommended Posts

Yo!

Når det gjelder søkefunksjonen på Fiskersiden, er det ingen tvil om at IPB (softwaren vi benytter) har en liten vei å gå.

I den forbindelse har jeg sett litt på forbedringer. For øyeblikket har jeg nå lagt til en ny funksjon, som vi kan vurdere å gjøre standard, om folk synes dette er en forbedring.

I søkefeltet - Velg "Forum (Google)" og skriv inn ønsket søkeord, så skjønner du greia. Krever at du er pålogget.

post-26422-0-26322000-1376935691_thumb.p

Test det ut og gi beskjed!

PS. Jeg jobber samtidig med en måte å kunne liste ut alle innlegg pr person. Dette høres enkelt ut, men det er en årsak til at du bare får opp et begrenset antall treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt Google Search som default søkemotor. (Du kan overstyre dette selv om ønskelig)

Så får vi testet dette bredt en liten periode og folket komme med feedback.

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakket hvassere den ja. Går det an å skru på "stemmingen" i googlemotoren, slik at man får treff på ord som kommer fra samme ord-stamme?

Jeg får flere/andre treff når jeg søker på lysplugg enn på lyspluggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakket hvassere den ja. Går det an å skru på "stemmingen" i googlemotoren, slik at man får treff på ord som kommer fra samme ord-stamme?

Jeg får flere/andre treff når jeg søker på lysplugg enn på lyspluggen

Dessverre ikke noe særlig jeg får gjort der. Det er google's søkemotor i sin helhet. De innsnevringer jeg har mulighet til å sette blir for diskvalifiserende for søk her på FS. Så du må heller prøve å søke slik du vanligvis gjør i Google.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tvunget til å disable den frem til forfatter av plugin retter et par bugs.

Blant annet at man ikke kom inn på forumet med mobile enheter.

Gir beskjed når det er på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Så gjenstår det å se hvor mange som gidder å søke på ting

de lurer på.

Noen innlegg bærer preg av at Google ikke funker. :shifty:

+1

I gode gamle dager hadde forumet en "advarsel" som dukket opp når man valgte "Opprett nytt emne" som spurte om du først hadde søkt før du spurte om noe. Den sparte nok en del spørsmål om emner som hadde vært oppe en del tidligere. Samtidig fikk man gjerne samlet matnyttig info om et emne i samme tråd som igjen ga mer presise søketreff. Det fordrer selvsagt at noen svinger litt pisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1

Ser ikke problemet..

Tenker at det er bra med aktivitet på sidene og det er skjelden at det Problemkim og Enige Ørud skiserer, faktisk er et problem...

-1 :turned:

Tilføre en eksisterende tråd med flere innspill/problemkinstillinger :turned: kan generere mere kunnskap/løsninger.

Men da er det greit og lese eksisterende tråder som kan hjelpe deg på veien. For det er ikke sikkert at de får svar i det hele tatt på

en ny tråd.

:rock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1 :turned:

Tilføre en eksisterende tråd med flere innspill/problemkinstillinger :turned: kan generere mere kunnskap/løsninger.

Men da er det greit og lese eksisterende tråder som kan hjelpe deg på veien. For det er ikke sikkert at de får svar i det hele tatt på

en ny tråd.

:rock:

Joda, ser den... Har jo vert noen eksempel men virker som folk lærer fort, og så må man jo ikke glemme at en del av brukerne er svært unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.