Gå til innhold
Fiskersiden

Den vrange brislinga


arobo
 Share

Recommended Posts

Hei!

I det siste har fjorden her kokt med brisling små brisling fra 4-7 cm. Problemet er bare at de er usedvanlig vrange. Jeg startet med en 20 krok, og skjønte at det ikke gikk, så jeg gikk videre til en i size 28. Har fisket med mikroskopiske biter av rå og kokt reke. Har også fisket helt uten agn.

Har vel sikkert prøvd i 6 timer til sammen nå, og kun en gang har brislingen tatt, men da ble den ikke kroka :notfair:

Hva er det jeg gjør feil?

(visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden, bare å flytte den)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv ute etter denne fisken, ikke møtt på den enda. Men antar å møte på dette problemet når jeg kommer over dem. Strategien blir da å fiske på dem, viser de ikke interesse får jeg bytte plass eller komme tilbake senere. Merker det spes på kutling at de er aggressive på en plass, helt uten interesse for agnet på en annen.

Fisker du på fisken eller kaster du etter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg v

Nei det har jeg ikke, å holde de i nærheten og på matveien er nok det minste problemet. De fyker rundt og spiser småting i overflaten.

Evt. Hva kan jeg fore med?

Takk for innspill :)

Jeg vet ikke, men

Prøv å hive ut noen never med havregryn. eventuelt blanda med litt fiskeslo/rekeskall for å få fart på dem.. Plasser så agnet inni "tåka" av for...

Aner ikke om det funker, men jeg syntes det var en veldig god ide :mp3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten eg hadde suksess på var å bruke blanke kroker og en veldig lett skjesluk. Kast ut og la krokene synke sakte gjennom stimen. Når eg fant ut att hastigheten måtte ned fekk eg brisling på hvert kast. Og en ting til. Ikke bruk tid på brisling som blir jaga. Eg var så heldig å finne en stim som gikk kloss inntil land uten predatorer i nærheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt fart på agnet kan trigge til bitt

Det som funket best tilslutt, men som heller ikke ga resultat var krok uten agn med litt fart.

Måten eg hadde suksess på var å bruke blanke kroker og en veldig lett skjesluk. Kast ut og la krokene synke sakte gjennom stimen. Når eg fant ut att hastigheten måtte ned fekk eg brisling på hvert kast. Og en ting til. Ikke bruk tid på brisling som blir jaga. Eg var så heldig å finne en stim som gikk kloss inntil land uten predatorer i nærheten..

Fisker ikke på brislinga hvis ikke jeg ser de spise. Hva var størrelsen på de du fikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp agn. Bruk hekle med krok 14 eller mindre. Eller lag egen hekle med blanke kroker i små str. Bruk lite søkke for ikke å skremme. Er du rett ved de kan du bare vibrere på hekle for å få bevegelse , eller raske drag opp og ned. bevegelse må til. Er de jaget av rovfisk er det vanskelig. Ofte får du mange om gangen når de først tar. Fikk ca 40 på en god halvtime her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.