Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til skyteklump...??


Ingar
 Share

Recommended Posts

Har vurdert å prøve klump til SØ/HA fiske og ser det finnes snører som Scierra Hywel Morgan EDP og Scierra XDA som er klump og running line i ett. (finnes sikkert andre også)

Er dette noe å gå for eller bør man kjøpe løs klump og running line.

Kan nevnes at jeg fisker maks 10-12 ganger i sjøen med #8 i løpet av sesongen, ellers foretrekker jeg ferskvann og lett utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Jeg har benyttet meg av guideline proffessional snøre en god del år nå. Det er klump og skyteline i ett. Jeg har vært veldig fornøyd med klumpene. Men skytelina er heller dårlig. Coatingen ryker etter 2 sommer måneder. Når den har begynt å flasse av har jeg klippet den av, og festet en løs skyteline. Fungerer utmerket. Regner med å ha klumpene i lang tid framover. Intermediate klumpen er fantastisk til mine stenger #5 og #8/9.

I elv og sjø bruker jeg kun klump. Ser store besparelser i det. Lengre går det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville styrt unna Scierra XDA, den oransje skytelinen farger over på den klare intermediate delen og skjøten mellom klump og skytesnøre er dårlig (bruddstyrke på ca 5 kilo)

Har brukt Guideline Powertaper og kan anbefale disse (men Guideline har hatt problemer med krakkelering)

Uansett, hold deg langt unna Guideline's FS shootingline

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Uansett, hold deg langt unna Guideline's FS shootingline

?????

skal du ha lengde eller????

om fs lina blir behandlet rett er den kanon..... kan rote det til litt i begynnelsen ,men når den er innfiska så fungerer den knallbra. fisket to døgn i mandalselva for en uke siden uten en eneste floke, bare så det er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom flesta av dom stora (SA, guideline, rio etc) har bra klumpar. Tänk dock på att vissa fabrikat är överklassade. Loop är tex. extremt tung, samma med guideline. SA och rio verkar dock hålla klassnigen bättre.

Har dom sista åren fiskat mycket med guidelines pt klumpar, allt från S3 till F/S1 och dom har funkar bra. Ett problem är dock att jag haft problem att färga dom, coatingen verkar inte ta åt sig dom färgämnen jag vanligtvis användt. Hänger säkert ihop med att den innehåller massa mjukmedel för att förhindra krackelering... Någon som har tips här?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.