Gå til innhold
Fiskersiden

Hva en råtten tann kan gjøre


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

I hele forrige uke gikk jeg med en verkende tann, og bestilte meg da en tannlegetime, som man hør og bør. I det det ble helg sluttet tanna med å verke og gikk over til infernalsk ondt. Faktisk så vondt at jeg ikke dro på båttur med minstepodinnen på søndag som planlagt.

I det mandagen kom kunne jeg ikke annet enn å ringe jobb og si at jeg ikke kom, og så ringe og mase på tannlegen til jeg fikk time på dagen.

Tannlegen lokaliserte fort fa**skapen og fikk røsket det ut, og ikke rart det gjorde vondt!!!!

primookt13064_zpsad06ae0c.jpg

Yuk, for å si det mildt.

Siden det har vært noe tull med egenmeldingene mine bestemte jeg meg for å få en legeerklæring på at jeg var syk, og siden jeg på det tidspunktet var så full av diverse bedøvende midler og i skrikende mangel på ordentlig søvn ba jeg om en hviledag for å hente meg inn.

Den dagen var i dag, og hva er bedre hvile enn å putre utover solblank fjord?

primookt13061_zps2a56a3cc.jpg

Det var faktisk så varmt at jeg vrengte av meg på overkroppen

primookt13062_zpsdc4918bf.jpg

(bildet er ikke for å vise frem hvor mye hår jeg har på arm og skuldre, men for å bevise at jeg også kan ta gode bilder, eh heh)

Siden jeg hadde gått skeiv i trynet og følt at kjeften var halve ansiktet, eller mer, syntes jeg at glassvar ville være en riktig art å fiske etter.

Og jeg vet nøyaktig hvor den står, ulempen er at vindretningen må være riktig for å få drivet på rett plass, og det skjer jo aldri når man ønsker det. Så etter 4-5 mislykkede forsøk ga jeg opp og lempet ut ankeret for å se hva som kunne tenkes å ta en tur opp.

Først kom en pigghå, ca 4 kilo. Siden jeg ikke tok bilde av den viser jeg heller et bilde av den råtne tanna igjen:

primookt13064_zpsad06ae0c.jpg

Så kom det to sei i ca kilosklassen. De tok jeg heller ikke bilde av så jeg viser et bilde av en råtten tann istedet

primookt13064_zpsad06ae0c.jpg

Deretter var jeg tom for agn, så jeg måtte fiske opp en makrell. Det tok et kast før den var på plass. Men den var ikke verd et bilde av en råtten tann engang.

Og så hadde jeg på noe som med stor sannsynlighet var målarten, men som slapp halvveis opp.

Det jeg tenkte da kan best oppsummeres med dette bildet:

primookt13064_zpsad06ae0c.jpg

Og så fant en anstendig lyr på å bite. Og jeg tok ikke bilde av den heller, så da kan dere heller få se et bilde av en råtten tann

haha, nå lurte jeg dere.

Det får da sannelig være grenser for hva man skal dele på internett!

Så dro jeg hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKUFFA!

Jeg gleda meg til å lese om hvordan du agna med den råttne tanna og fikk glassvar...

Hvorfor tenkte jeg ikke på det?

Ka i svarte e det du spise til vanlig unge mann. Den tannstumpen var ille. Håper resten av tonnebissene er i bedre stand og gjerne "EU" sjekk annethvert år hadde vært noe.

Fine fiskebilder forresten, den siste så ut som en brunsnegl.

Kostholdet mitt er nok heller tvilsomt men jeg tror resten av tenna er i litt bedre stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feces Christ for en rapport ja!

Den tanna så ut som om den har vært i krigen og tapt grundig. Knakk sjøl av en bit av ei tann i Namibia. Antilopen smakte fortreffelig, men den ene beinsplinten som tydeligvis var den namibiske varianten av mandelen i grøten kunne jeg spart meg for. Jeg tygde til, og kjente og hørte at noe sprakk. MEN; i Swakopmund ble det hele fiksa for en billig penge av en tysk tannlege, og det til en pris så lav at det ikke lønte seg å bruke reiseforsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.