Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor mange havåler over 20 kg fra land?


ArildH
 Share

Recommended Posts

Har ikke fulgt så godt med i det siste og lurer på hvor mange manneklem-havåler, (altså havål over 20 kg), det er tatt fra land i norge?

Fra Karmøy/haugaland avdelingen vet jeg om 4 stk.

Bergen området?

På nordvestlandet er det vel tatt ganske mange regner jeg med.

Andre steder?

Mvh

Arild

Endret av ArildH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største jeg har fått på land her ved Bergen er nå 10980 gr. Har nå 2 stk. over 10-kilos grensen. Malg har en over 10 kg. hvis jeg ikke husker feil (i Norge verdt å merke).

Det er tatt noen større her rundt Bergen, men meg bekjent ikke nær 20-kilos grensen. (Korriger meg mer enn gjerne hvis jeg tar feil!).

Her er det enda svært mye "upløyd mark"... Vi har så langt funnet 7 spotter (Malg og meg). De i nordhordaland har vel funnet mer enn en spott så vidt jeg vet...

Fortsetter å lete... Blir fort en del krabbeflytting/bifangst/blanking når man tester nye spotter.

Noen havålslimete manneklem blir det nok neppe med det første... Blir veldig interessant hvis det skulle komme en 20 + denne veien, da det har falt seg sånn jeg kun har havnet på solo-turer etter havålen i år, og som alle vet som har fått havål; Det er landingsfasen som mest kritisk, og det kan fort bli svært nervepirrende når man står alene ute i natten langt ute i skjærgården. ^_^

BTW: Mørekysten der er jo bare helt insane! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.