Gå til innhold
Fiskersiden

Ny surfsnelle


PeterSL
 Share

Recommended Posts

Jeg ser at jeg bør skaffe meg en surfsnelle som takler litt tyngre fiske som f.eks havål og kveite fra land. Per dags dato bruker jeg en Shimano Baitrunner 6000 og en Shimano Aernos XT 6000. De funker helt supert, men om jeg skal fiske på skikkelig stygg bunn etter havål trenger jeg senekapasitet til noen titalls meter 0.70 - 0.90 mono i tillegg til hovedsene. Dette funker til en viss grad på snellene jeg har, men jeg kunne tenkt meg å hatt noe litt større og kraftigere. Snellen bør også kunne takle en hissig havål om jeg skulle være så heldig å få noe slik.

Som alltid... Jo billigere, jo bedre, men ikke så billig at det går betydelig ut over kvaliteten.

Det er også ønskelig at snellen har baitrunner-funksjon og selvfølgelig haspel, ikke multiplikator.

Takk for svar! :)

Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snella som Kim linker til er sikkert bra den, men ta en ringerunde til campelen og evt andre butikker i nærheten, det kan hende det ikke er så mye å spare på å handle utenlands.

Ser at Skitt Fiske selger til 2600,-, at Campelen har presset prisene ned til under det Kim linker har jeg liten tro på.

Hvordan ville en Shimano Baitrunner 10000 være? Hvor stor er den i forhold til 6000 og hvor liten er den i forhold til Big Baitrunner?

Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.