Gå til innhold
Fiskersiden

Frilinemeite i sjøen


emilengø
 Share

Recommended Posts

"Frilinemeite er noe en ikke ofte hører mye om i Norge. Spesielt ikke i sjøen.

I dette innlegget skal jeg gå kort inn på denne typen fiske som jeg har drevet med mye. Jeg skal skrive litt om hva det er, utstyret, teknikk og hvilke arter en kan få"

Les innlegget her. Basert på mine egne erfaringer.

http://vestlandsfiske.blogspot.no/2013/10/en-kort-innfring-om-frilinemeite-i-sjen.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti at du publiserte denne saken akkuratt nå Emil. På søndag gjore eg mine første forsøk med akkuratt denne teknikken i Salhus, å endte da opp med ny art på første forsøk :) nemlig Ål da altså den normale varianten ikke Havålen :) Flott guide til en spennende variant av fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God guide med mange tips.

Friline med makrellstrimler eller sild er en glimrende metode, særlig når fisken er litt treg. Fått mye på det her i fjorden også. litt lett å miste kontrollen er det jo, når stasen driver avgårde i strømmen. En stor ulempe er at man lett fanger måker og annen fugl man helst vil unngå, (med uflaks kan du vel kroke en sel også), så et tips kan være å se an litt på fuglelivet før man hiver uti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God guide med mange tips.

Friline med makrellstrimler eller sild er en glimrende metode, særlig når fisken er litt treg. Fått mye på det her i fjorden også. litt lett å miste kontrollen er det jo, når stasen driver avgårde i strømmen. En stor ulempe er at man lett fanger måker og annen fugl man helst vil unngå, (med uflaks kan du vel kroke en sel også), så et tips kan være å se an litt på fuglelivet før man hiver uti.

Jepp, har hatt måke på kroken ett par ganger. Heldigvis gått fint med dem, men må følge godt med for all del!

Arti at du publiserte denne saken akkuratt nå Emil. På søndag gjore eg mine første forsøk med akkuratt denne teknikken i Salhus, å endte da opp med ny art på første forsøk :) nemlig Ål da altså den normale varianten ikke Havålen :) Flott guide til en spennende variant av fiske :)

Fett! Fikk ål selv på Salhus, flere også med min venn for noen uker siden og noen nye sist helg. Masse av dem nå!

Masse plasser i Åsane å prøve denne typen fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.