Gå til innhold
Fiskersiden

Baitrunner 6000


Ulketryne
 Share

Recommended Posts

Ei relatvit lita snelle kan over tid ta skade av tungt fiske. Men vet det er tatt havåler på betraktelig lettere utstyr, så ville ikke latt størrelsen på snella bestemme om det blir fiske eller ikke. Kommer selvfølgelig an på plassen og da, og hvor mye press du er nødt til å legge på fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Baitrunner 6000 på Havål-satsing men aldri kjørt fisk på den. Kommer til å bruke den imorgen også (skal ut på den nye plassen det er tatt så mange den siste uken :D), så om jeg får havål skal jeg komme tilbake til deg!

Har gått til innkjøp av Big Baitrunner pga. Havål faktisk. ca. 1600 har jeg betalt fra ebay inkl. frakt og satser på den kommer i posten rundt helgen nå. Selv tror jeg ikke snellen knekker sammen med det første, men om du skal fiske mye havål ville jeg (som jeg nå har gjort) kjøpt noe kraftigere :)

Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg bør da gå for 8000 eller 10000 str?. :showoff:

Har nå fått tre havål på min 6000. Ikke stor fisk, største på 5,3. Snellen viste ingen svakhetstegn, men senekap. er et problem og så er ikke sveiven akkurat det man vil ha til havål. Dobbelt håndtak funker dårlig når du skal sveive for både kongen og fedrelandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mangen sneller som kommer med enkeltsveiv, og noen har kraftigere enn andre.

Jepp, men 6000 kommer vel med dobbel, i alle fall den jeg har. Om du kan bytte om til enkeltsveiv blir det lettere å dra djevelskapet opp fra bunnen, det må sveives og pumpes raskt for at den ikke skal få tid til å krølle seg fast i noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.