Gå til innhold
Fiskersiden

Meite med brisling etter SØ


Recommended Posts

Jeg bruker en treblekrok festa i ryggen på brislingen. Jeg pleier å fiske fra flytebrygger (med isfiskestenger) Åpner spolen og fester en bit ullgarn på sena som napp indikator.. Hvis du ikke har noen passende flytebrygger i nærheten ville jeg gått for friline meite og kun brukt en enkeltkrik som de skriver over her, evt brukt en dupp (en pennedupp eller annen dupp som gir minst mulig motstand når fisken biter) hvis sjøørreten merker den minste motastand stikker den som regel av med agnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bsalte her, mener også at ferskfrossen brisling fisker bedre en salt..

Sjøl bruker jeg å kjøpe frossen brisling. Der etter halvtiner jeg og peller av brisling etter hvert som brislingblokka tiner. Jeg tar et stykke gladpack, celofan, plastfilm et.cetra. Og legger tre brisling etter hverandre, snurrer de en runde i plastfilmen, legger tre nye etter hverandre, snurrer, og gjentar til alle brislingene er pakka inn og hiver i frysen.

På denne måten kan jeg ta med meg brislingen rett fra frysen som er "singelfrossen"

Fint å kunne legge ei pølse med brisling i en liten kjølebag sammen med kjøleelement på sommerhalvåret, og fint at de er singelfrossne når det er minusgrader.

Når jeg fisker SØ fra land foregår det for min del med glidedupp og gjerne etter mørkets frembrudd med lightstick i toppen. D.A.M. Har fine dupper til dette formålet.

Jeg bruker to små treblekroker (#6-#8 eller der omkring) , gjerne Owner ST-36B montert i en opp/ned Y.

Jeg trer den ene kroken gjennom hjellelokket bak øyet og under ryggraden på den frossne brislingen, deretter snur jeg agnfisken 180 grader og fester inn den andre kroken langt bak på agnfisken men passer på at jeg er under "ryggraden".

Det kan virke brutalt å bruke to treblekroker men erfaringsmessig går det somregel greit.

Problemstillinga kan jo være "tøff" kroking på fisk som skal ut igjen, men som sagt; min erfaring er at det går stort sett helt fint.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.