Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilke nappvarslere bør jeg kjøpe?


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Har noen drittvarslere som jeg vil teste ut, men de lukter kina lang vei.

Regner med at de tar kvelden ganske fort, så like greit å forberede seg på innkjøp av nye allerede nå.

Hvilke nappvarslere vil dere anbefale?

Jeg ser for meg to til fire stykker, gjerne med trådløs varsling.

Selvfølgelig er det viktig at de tåler vær og vind, da de vil bli brukt dag,natt,vinter og sommer.

Hvilken erfaring har dere og hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel først kystmeite de skal brukes til, men også isfiske og til sommeren karpe.

Har sett at prologic har noen stilige med trådløs og polyfoniske toner, de virker sjef....men litt drøye i pris kanskje.

Men det viktigste er at de skal være driftssikre, og tåle de ytre påkjenninger man finner i Norge året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe som virkelig varer koster det. Jeg har 4 fox varslere som har fungert perfekt i 7 år. Ellers så har jeg hatt flere protronic og ron thompson som reservevarslere som har tatt kvelden en etter en gjennom årene. Billig skrot i forhold til fox! Fox, delkim, nash, nevilles osv er kvalitet som bør vare i mange, mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Iversen. Kvalitet koster, men vært få ting er uknuselig, men tar man godt vare på dem har man dem leeenge.

Inne i varslerene er det elektronikk. Noe som tilsier at den helst ikke skal være under vann

hvis ikke produsenten kan garantere at de kan.

Ta ut batterier og la de luft-tørke etter bruk. Det tar ca 1 min.

Receiver kan virke som luksus, men når regnet slår i mot bivy-duken hører du svært lite av det som skjer utenfor.

At man kan 200 meter rekkevidde er i mine øyne uinteressant ettersom man SKAL ha kontroll på utstyret.

Da er det heller viktigere med å kunne se om det er drop-back eller et napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med dyre varslere og saltvann? Jeg har Delkims selv men bruker noen billige til sjøfiske da jeg ikke vil risikere at de tar kveld pga salt.

Ingen problem med noen av de jeg har hatt. Men om de har vært dyre eller ei, vel, alt er relativt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med dyre varslere og saltvann? Jeg har Delkims selv men bruker noen billige til sjøfiske da jeg ikke vil risikere at de tar kveld pga salt.

Bruker man fiskeutstyr i saltvann, så er rengjøring enda viktigere.

På mine FOX-varslere er hele elektronikken støpt inn.

Men mekanikken ligger åpent.

Gjentatt bruk i saltvann vil føre til salt-avleiringer hvis man ikke rengjør.

Dette kan være nok til at den ikke virker som den skal.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer garantert til å bruke de litt i saltvann, så det blir jo en ting å ta hensyn til. Skulle hatt varslere sist tur etter havmusa for eksempel, da været ikke bare var strøkent.

Siden fox er et navn som går igjen her, tolker jeg det slik at de er nokså safe hvertfall.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerbar følsomhet, back-drop funksjon, trådløs, god støtte til stengene og relativt motstandsdyktig mot vann.

Dette er kanskje de viktigeste funksjonene du bør se etter.

FOX har lang erfaring med varslere, så det vil være naturlig å se på noen av dems produkter.

Mine er 25 år gamle og holder koken enda, så man kan kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 stk fox micron sx som fungerer som de skal enda, brukt i saltvann og ferskvann, og jeg kjøpte de godt brukt.

Sjekk ut litt diverse funksjoner på mx+ og m+ på hjemmesiden til fox:
http://www.foxint.com/catalogues-sections-products.php?section=14&catalogue=1

Enig med potemkin om egenskaper, da spesielt følsomhet, det kan fort bli irriterende at varsleren er for følsom (eller omvendt). Pluss at jeg egentlig synes varslere skal være totalt regntette i hvertfall (man trenger ikke å bade med dem, selv om fox SX har vist at den tåler et bad.)

Hadde jeg kjøpt et nytt sett nå, lurer jeg på om det hadde blitt et sett med de nye Mxr+

http://www.foxint.com/catalogues-products.php?section=14&product=2620&catalogue=1

Om ikke penger hadde spilt noen rolle, så hadde det nok blitt toppmodellen til delkim.

Har forresten mad insomnia med receiver nå, og er fornøyd med funksjonene, alt er som det bør være, men jeg er ikke noe fan av hvordan de varsler i forhold til napp. (Et lite pip på varsleren blir et langt pip på receiveren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en fox mr+ på nettet i går, selges brukt men i veeeldig fin stand og i eske fremdeles.

Siden prisen var så fin, så slo jeg til umiddelbart :rolleyes:(betalte 200 inkl frakt) .

Er sugen på et sett med 2-3 varslere og trådløst utenom, hvor får jeg den beste prisen på et sett i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.