Gå til innhold
Fiskersiden

LTS - Guideline sjøørret pakke


ChristofferW
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg er veldig ny når det kommer til fluefiske etter sjøørret.

Etter og ha send mail til skittfiske og gero står jeg igjen med:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Fluesett/LTS-X-1-Zalt-9--6---LTS-Precision-5-6-Kj%C3%B8pt-l%C3%B8st-4398-----R%C3%A5-sj%C3%B8%C3%B8rret-pakke-144477-p0000075868.aspx

eller

http://gero.no/produkter/kombinasjoner/guideline-lpxe-rs-v2-9-fot-mhaze-linebacking.aspx

Noen som har noen hjelpefulle tips? Er som sagt veldig ny, og har svært lite peilig.

Takk for svar og hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje at en 6# kan være litt myk, brukte selv en 6# før, men har nå gått over til en 7#, rett og slett at den klarer å kaste tyngre fluer.

Så jeg hadde valgt 7#, men det er store variasjoner for de forskjellige stengene så 6# fra skittfiske kan være like stiv/myk som 7#.

Jeg ser også at snella på skittfiske er klassifisert til 5/6 stang, noe som kan gjøre at snella får litt dårlig plass til ønsket mengde med backing.

Men ta dette med et klype salt, har ikke prøvd noen av stengene, men kun erfaring av de to størrelsene av stengene.

Eivind Stensrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje at en 6# kan være litt myk, brukte selv en 6# før, men har nå gått over til en 7#, rett og slett at den klarer å kaste tyngre fluer.

Så jeg hadde valgt 7#, men det er store variasjoner for de forskjellige stengene så 6# fra skittfiske kan være like stiv/myk som 7#.

Jeg ser også at snella på skittfiske er klassifisert til 5/6 stang, noe som kan gjøre at snella får litt dårlig plass til ønsket mengde med backing.

Men ta dette med et klype salt, har ikke prøvd noen av stengene, men kun erfaring av de to størrelsene av stengene.

Eivind Stensrud

Tusen takk for svar og hjelpen :) Det skal tenkes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Eivind ang klasse spesiellt hvis du skal fiske der det er litt værhardt, og i tillegg med store fluer. Har selv en lpxe RS men ikke av den nye typen. God stang og jeg vil tro at den nye er enda bedre. Finnes mye bra brukt/nesten ikke brukt å få kjøpt både på fluefiske.net, fluefiskesiden og fiskersiden. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fiska i flere år med en vanlig LTS X1 #5 i sjøen. Har ingen problemer med f.eks. å kaste zonkere i streamer krok #4, og som regel ønsker jeg jo å fiske med mindre fluer enn det.

Ei X1 i #6 er utvilsomt spenstig nok til å tåle store fluer og grov fisk... Så med mindre du skal kaste ekstreme havabborfluer, burde stanga være perfekt i sjøen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.