Gå til innhold
Fiskersiden

Dorgeturene på treffet


Recommended Posts

Treffsponsorene 2005:

nordisk-2005.jpg

cocacola-2005.jpg

grej-2005.jpg

gero-2005.jpg

aof-2005.jpg

Jeg tar meg den friheten å si noe om hvordan man kan fiske når en dorger.

Stengene bør ikke være for lange da det vanskeliggjør å få fisken opp i båten. 9/10 fots stenger er mest egnet.

Sluker, wobblere og eventuelt brislingtackel er mest benyttet agn.

Båten som skal bruke har dyprigg, dvs at vi kan få fisket på dypere vann, men som oftest bruker man samme type agn da.

Vi får regne med at båteieren stiller med utløserklyper og stackere (utløserklyper som kan "klipses" på wiren).

I tillegg kan en bruke forskjellige størrelser på stangparavaner - men jeg har noen som jeg kan låne ut for dem som ønsker å bruke det. Det samme gjelde hvis noen ikke har stang som er egnet - kan få låne min.

Jeg er litt usikker på om skipperen har egnede stenger til bruk for dypriggen - men jeg regner med at han kan låne oss noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har komplett trolling utstyr for fiske med 8 stenger på planer og 2 til rigg. Avhengig av annen båtrafikk og hvilke fiskeslag det ønskes å fiske etter, må antall stenger tilpasses.

Når det gjelder woblere til fiske i sjøen har ikke jeg alverden så jeg håper at de som skal være med ut har med det.

Sånn ser det ut med 6 stenger ute på en side.

utrustning.jpg

(edit: lagt inn bilde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.