Gå til innhold
Fiskersiden

stor torsk i gandsfjorden!


Ricardo Ricco Seiboth
 Share

Recommended Posts

Hei hei,

Min far drog meg ut av sengen tidligt lørdags mårå for å konne nyde fin være på sjøen. Som vanligt var det meldt storm omntrent 6/7meter med vind..., men så klart så var det stillt og roligt stort sett heile dagen.

Fikk beskjed av faren min at planen var og går for pilk til å jakte litt på Torsk da vannet hadde blitt mye kjøligere ettter det siste gangne me har våre ute. Så javel tenkte jeg dette kan jo blir spennende jeg er mer denn som sitte slakt i båten med røyk og dypvannsstange med agn på og vente på nappet.

Vi hadde våre på ferie i tyskland i begynnelsen av november der jeg kjøpte meg en krok så da følte jeg bare og prøve denn ut og festet denn oppforbi enn sluk. (sluk 90-125gr.)

Så begynnte lykke dagen etter 1. kast Torsk på 50cm fornøyde alrede da jeg hadde satt meg ett må med 1 til 2 torsk denn dagen! Kona maste om jeg kun trengte og kommet hjem med torsk ikkje lange eller brosme mer. hehe :P Så da hva hjemreisen vertfall sikret og middag på bordet. Vi prøvte oss kjappt igjen på 2. kaste, etter 2 minut venting kjenne eg noe på stangå... Jeg drog det opp og ser det hva ei krabbe som hadde klemt seg med bakbeinå rundt sluken. xD Så da hva også deseren sikret. :P 3. kastet etter vi hadde driftet bittelitt lenger vekk fra enn bakken i gandsfjorden som målet 50meter på håp etter enda mer lykke i litt dypere vann 90meter ett bittelitt napp etter venting i håp på ett større napp drar jeg opp igjen for og sjekke agn på "nye" kroken men joda denne gangen satt ei uyer på slep av pilken.

Etter enn 20 minuter byttet vi plass til enda mer gronnere 20/30meter på håp etter torsk igjen. Etter 10minutter avslapping på benken med røyken i mundvinkel ett napp på stanga. I spenning drar jeg litt opp etter 2 sveiv på snelle ser eg bare stanga som bøye seg extremt nerøver også at snella er på fullfart i "revers". Ikkje mye avslapping då lenger... NEI! Jeg ser på min far og sier dette føles litt som ei kveite i håp på det. Min far seie drit nå i det da for denn opp, men forsiktig husk og jobbet med bremsen på snellen din. Etter enn avgang på snella på rundt 15meter stoppet det heilt opp. Så jeg prøve og strame litt på bremså og prøve og for opp stanga, men uten noe serlig reaksjon min første idee denn har klart å snege seg i ett hål unna steiner og eg sitte fast i enn stein / fjellkant. Etter flere forsøk om og for opp sluk og kansje fisk sleppe jeg bremsen litt i det øyeblikket høre jeg bremsen begynne og går i fullfart i revers igjen. jeg strammet bremsen kjappt litt og ta i sveiven, med stor tanke på sen og stang etter paar minutter kamp det flotte syne av enn torsk som kommer i stil 5/6 meter fra båten. Min far finne fram "kroken" til å drar opp fisken min.

Besluttning min rekord: Torsk 7,5kg 94cm

Spørsmålet midt har stor torsken alrede kommet da denn verken hadde egg eller mad i magen virket det som denn har nettopp droppet og var klar for frokost?

Fikk i ettermiddag 4 torsk på 60cm på rondt 1/2 kilo, 2 lyr på rondt det samma alt i gandsfjorden med pilk og litt agnfiske i dypvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha takker på forklaring og oppdateringå :) syrt det hva lokal torsk da, men håbe på flaksen igjen var ute noen få timer i går sto på kun 1 torsk og lite napp håpet pga stormen som bar at fisken var på jakt, men fant kansje ikkje rette plassen eller tidspunkte så for vel prøva rundt juletidå igjen :) noen som vett enn plass hvor man kan jakte etter kveite? :) har kun fått ei på kroken og denn blei satt tilbake igjen pga denn ikkje målet minste størrelse :) men gud for en kjekke kamp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.