Gå til innhold
Fiskersiden

20.desember


Bernt N
 Share

Recommended Posts

Tenkte å ta dere med på en liten reise av 2013. Litt historier, mange mennesker og en og annen fisk. Selv får jeg jo strengt tatt nesten ikke fisk, så bildene her er jo ofte med andre sine fangster. Kapteinens fylte er en slager i heimen.

JANUAR

Tur til Nesøya

Vi starter med en isfisketur sammen med Cato, Tommy og Martin. Vi skulle på sjøørretjakt. Unødvendig å si, gjett hvem som var den eneste som dro sjøørret?

https://vimeo.com/60225945

Intervjuer

Så ble det både to og tre intervjuer med Ola Uggen (Seeberg), Robert Søvik (Gero) og Christian (Fiskeklubben/NJFF). Disse ser kanskje dagens lys en gang :)

Holmestrand

Fikk en fin torsk på pilketur utenfor Holmestrand med noen av gutta fra Oslo Havfiskeklubb.

post-26422-0-59399700-1387530565_thumb.j

Isfiskeskolen

Fikk lurt med Cato på et prosjekt som blir sendt denne vinteren (ble litt snaut med tid i fjor). ; Isfiskeskolen

Utstyret var på plass, fisken - både og.

I januar dro Cato, Kristian Solli, Veg og undertegnede på tur til Tydal og Lygnin for å spille inn en håndfull episoder.

post-26422-0-69808300-1387532937_thumb.j

FEBRUAR

Lygnin skiller seg jo ut som høydepunktet! For en opplevelse på alle mulige måter. Stor kudos til alle involverte, ser virkelig frem til neste gang.

PS. Igjen var jeg eneste fyr som dro sjøørret. Noen må jå bevare østlandets fett-finne ære.

På søndags morgen stod en knippe folk opp tidlig og prøve revansj på skatene. Og jaggu var ikke jeg blant de heldige.

post-26422-0-08539500-1387530786_thumb.j

Tunevannet

Så var det isfiskekonk på Tunevannet i Sarpsborg. NMU stod bak mener jeg å huske. En flott solrik dag, med helt passe ræva fiske. Her Gullkrokenvinner 2013 "Årets ferskvannsfisker" OP Henriksen mens han er på abborjakt(!).

Akkurat passe stor flytedress.

post-26422-0-08173700-1387529678_thumb.j

NM I FRIBOB

I Februar gikk også det verdenskjente arrangementet NM I FRIBOB av stabelen. Primus motor er Jørn Hareide (klippern til Lars & Lars), samt Lars Nilssen selv. Adrenalin-junkie som jeg er, havnet jeg godt ned på listen. De plastsakene sklir noe styggfort!!

Jørn Hariede

post-26422-0-10444800-1387531270_thumb.j

MARS

Trollingskolen - Bornholm. 10 laks hugger samtidig.

I mars får jeg en telefon fra Frank Ronny (A-Team Trolling) som har vært med å arrangere Trollingskolen i Bornholm (DK). Hørte på stemmen hans at noe spesielt hadde skjedd og vi måtte treffes. Noen dager senere var fasit en klipt video, vi lekte wanna-be-TV-studio med seriøst intervju å greier. Så ble det jaggu også oppslag i VG.

Nok et intervju ble gjort. Denne gangen med Emma Backer. Hun begynner også så skrive litt tropiske artikler for HOOKED.

Isfiskeskolen - innspilling.

Vi besøker Tunevannet, Øyern, Mæna og Vestre Silen iløpet av mars.

Utstyret på plass

post-26422-0-06211900-1387531305_thumb.j

Fiske etter rømt regnbueørret (ukjent antall tonn fisk) er ganske så artig. Både meite og balanseutstyret fikk kjørt seg.

post-26422-0-16511800-1387533318_thumb.j

APRIL

Nå begynner virkelig våren å komme. Fiskefeberen haler og drar i kroppen, men først må det landes et par messer.

Villmarksmessa på Lillestrøm hvor vi treffer ikke ukjente Patrick Sebile. Samt messa til Skitt Fiske i Sandefjord

Live

Så er vi med å produksjonen av sendinga av NM Skate på Furuset. Dette er HOOKEDs spede start innen LIVE sendinger.

post-26422-0-26946600-1387532193_thumb.j

Isfiskeskolen - flere opptak

Så farter vi enda mer rundt om i landet for å finne fisk. Alvdal, Engerdal, Tydal.

MAI

Her skjer det så mye at jeg får bare trekke frem et par av godsakene.

Isfiskesesongen er ikke ferdig helt enda. Rekker en fin tur på Rødungen N. med Trond Andersson og Charles Joner i fra ABU.

Marc Petitjean. Den gamle storheten innen fluebinding var på Norgesbesøk. Vi har gjort opptak med han såvel som Hans van Klinken.

post-26422-0-23989600-1387533927_thumb.j

Renaelva

Vi prøvde å få til en LIVE-sending av åpningen, men bredbåndforholdene rundt elva var begredlige. Derimot fikk vi endel på film, som ligger i klippen nå i vinter.

post-26422-0-40243200-1387534105_thumb.j

Fluelineskolen

Så fortsatte opptakene for Fluelineskolen. Kim i fra Villmarksbutikken tok rollen som programleder men vi snakket om fluer og liner.

https://vimeo.com/65445755

JUNI

Igjen en veldig aktiv måned. Masse som skjedde i store deler av landet. Det ble besøk til Hemsil, Sandefjord, Drøbak, Oslomarka, Lillesand.

Kanskje noe av det morsomte, var å dra på fisketur med guttungen Jonathan.

Mark er spennende!

post-26422-0-40611000-1387534660_thumb.j

Serien Fisketips var også veldig gøy å lage. 10 episoder korte snutter, funka som ei kula.

JULI

Juli er på ingen måte en rolig måned. Selv om det er fellesferie, slutter ikke folk å bruke Fiskersiden. HOOKED nettverket (HOOKED+FS) satte leserrekord i juli med 108.000 lesere. Så takk til alle som er her inne!

Fiskehjelpen er et spennende konsept jeg kunne tenke meg å jobbe videre med.

Litt tuning, så tror jeg dette kan bli virkelig bra. Vi tar med oss folk som trenger hjelp - rett og slett. Burde vel selv slengt inn en søknad.

AUGUST

For mange skrus bryteren av i august og september. Selv tok jeg noen litt rolige dager.

Dro på Norspomessa på Hellerudsletta, for å se hva som var nytt og nyttig. Ikke de helt store greiene, men noe var det jo.

post-26422-0-98183400-1387535304_thumb.j

En tur til Holselva ble det også. Både for å håpe på god vannføring med elva stappfull av bitevillig ørret. Men også for å teste Micro Wave systemet.

Langesund sjømat- og fiskefestival

Stakk innom for å se Åsmund og Team Trutta gjøre reint bord. Fikk litt inspirasjon til en liknende greie. (Kommer mer info seinere).

SEPTEMBER

Hørte rykter om bra abborfiske i Visterflo i September og stakk ned til gutta i M&M i Sarpsborg. Fikk noen særdeles flotte abborer. En vill opplevelse faktisk.

Matstreif

Dro på studiotur til Oslo sentrum (tar ca 10 minutter med bil fra kåken på Grorud). Har noen sjuke planer for et prosjekt i 2014 og ville hente litt praktisk inspirasjon og ta-og-føle på denne enorme matfestivalen. 180.000 mennesker innom på 2 dager. Veldig bra opplegg!

post-26422-0-48584700-1387535775_thumb.j

OKTOBER

Gjeddejakt

Stikker å besøker Roger Hoftvedt i Pikewallis, mens han har hatt sinnsykt bra fiske etter høstgjedda. 9 fisk på 10+ kg på en uke. Vilt.

Var kaldt om morran for å si det slik. Selvsagt blanka vi den dagen jeg tok turen.

post-26422-0-97450000-1387536044_thumb.j

Salg & Gullkroken

Ingen stor overraskelse at mye av september og oktober går med til innsalg for neste år, men ikke minst forberedelser til Gullkroken.

Den 26.oktober brakte det løs til historiens 2. Gullkroken på Riksscenen i Oslo. Etter smilene å bedømme var det nok en suksess. 2. året er alltid værst, så at vi på mange måter lyktes godt med det, var en kjempeinspirasjon for meg og alle involverte. Gratulerer til alle nominerte, og vinnerne! Takk til alle som bidro, og takk til alle for gode tilbakemeldinger. Nå blir det en årlig tradisjon - det er helt sikkert.

Forøvrig var det IKKE jeg som hadde ordna dressene slik Cato bløffer om, men jeg tar gjerne æren for de pølseskinna som har skapt noen solide latterkuler i hele landet.

post-26422-0-74212400-1387536345_thumb.j

NOVEMBER

Mye kontorarbeid og praktiske ting som skal ordnes. Samarbeidsavtaler, distribusjon, nettsider, overtagelser, vedlikehold etc.

Men også mye moro. Eksempelvis direktesending i fra Bontelabobryggen i Bergen.

DESEMBER

Har ikke tatt i en fiskestang på 2 måneder. Hadde gledet meg til røyevarp og stålis, men det gikk rett i dass for å si det enkelt.

Så nå er det styremøter, salgsmøter, kundemøter, strategier og praktisk arbeid for 2014 på tapeten.

Rekker også å legge ut en og annen luke i julekalenderen på HOOKED også.

Vi har en hel haug med spennende nyheter om hva som skjer i HOOKED-nettverket og Fiskersiden i året som kommer. Svære greier med mange dyktige folk. Tror vi står foran mulighetenes år. Dere fisker - vi skal være med å spre gleden!

Ha en god jul og et godt nytt år!

Hilsen Bernt, alle frilansere og andre involverte folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.