Gå til innhold
Fiskersiden

HOOKED / Fiskersiden styrker laget!


Bernt N
 Share

Recommended Posts

Endre-Hopland-%C3%85rets-skribent-Scenen


Det skjer store ting i HOOKED-sfæren i 2014, og alt kommer deg som er glad i å fiske til gode!



Selv om vi sitrer av spenning og har lyst å fortelle alle planene nå, som en gjeng guttunger som venter på å sette tenna i lørdagsgodteposen, så skal vi utøve en viss form for selvbeherskelse. Det vi kan si er at vi i løpet av nyåret vil offentliggjøre den ene planen etter den andre. Men allerede nå løfter vi litt på vaderne.



Gullkroken-vinner i klassen ”Årets skribent 2013″, Endre Hopland, er ansatt som HOOKED-redaktør i en deltidsstilling fra 1. januar 2014.


- Det er kanskje det største løftet som har blitt gjort innen HOOKED-nettverket siden oppstarten, og et enormt tilskudd til sportsfiske-Norge, sier daglig leder i HOOKED, Bernt Nor.



- Vi har jo vært så heldig å kunne nyte Endre sine fantastiske opplevelser gjennom artikler, skildringer og bilder i hele år. Det blir likevel noe ekstra når han nå i mye større grad går aktivt inn i en rolle der han på fast basis kan inspirere tusenvis av fiskeinteresserte mennesker i det ganske land med sin massive erfaring, store kompetanse og helt unike fortellerevne, sier Nor.



Han poengterer samtidig at det også ligger mer i den nye satsingen.



- Vi er veldig glade for at Endre altså har sagt ja til å være med på denne ferden, der vi bygger HOOKED-nettverket og det enorme potensialet som ligger i nettsidene og de nye vekstplanene og satsningsområdene videre til noe helt unikt. Men det stopper jo ikke der. Med seg på laget får han nemlig også et selektert utvalg av ivrige fiskeskribenter og fotografer som holder høy klasse. Registeret av bidragsytere spenner seg allerede nå fra gamle ringrever og talentfulle ungdommer, og flere kommer garantert til etter hvert. Seg imellom sitter de som allerede er on board på mer fiskekompetanse enn det som er sunt, sier Nor.



Blant HOOKED sine bidragsytere finner vi blant annet Cato Bekkevold, Tommy Egra, Lars Lenth, Ole-Håkon Heier, Øystein Rossebø, Vilhelm Skilhagen, Åsmund Rønjom Isaksen, Audun Fremmerlid Skjølberg, Asgeir Alvestad, Robert Sørvik, Nidaros Kystmeitelag, Lasse Bøe, Erik Grimsøen og mange, mange flere. HOOKED-gründer Nor ser virkelig frem til året som nå står foran oss.



- Det skal bli utrolig spennende å se hva denne gjengen solide fiskere, med Endre i spissen, kan trylle frem i løpet av året som kommer, sier han.


Den nye HOOKED-redaktøren er ikke mindre begeistret.



- For mitt vedkommende er det en stor tillitserklæring å få redaktøransvaret hos Norges største sportsfiskenettsted. Jeg har fisket lenger enn jeg kan huske, og det har alltid vært en drøm å kunne jobbe med min fremste hobby her i livet, sier Endre Hopland.


30-åringen fra Knarvik nord for Bergen fortsetter som vanlig i sin daglige jobb i Avisa Nordhordland, og HOOKED-stillingen er i første omgang primært knyttet til kvelds- og helgearbeid.


- Bernt har gjort utrolig mye bra for sportsfiske-Norge i de årene HOOKED har vært på banen, men sky is the limit i en digital verden i stadig utvikling. Å få være med å videreutvikle et allerede veldig godt produkt, ser jeg på som et privilegium, sier den nyansatte HOOKED-redaktøren.


Hopland fisker selv svært variert, men bruker flest timer med meiteutstyr i sjøen, både fra båt og land. Siden 2010 har han drevet bloggen Fisk og rask, og i hele 2013 har han altså skrevet fast for HOOKED.


- Steget vi nå tar er spennende på mange måter. Det mest spennende av alt ligger ennå noen måneder frem i tid, så det tar vi litt etter hvert, men før vi kommer så langt skal det skje mye på HOOKED-plattformen. Et veldig viktig stikkord i denne settingen blir «variert». Skal en engasjere hele fiske-Norge, som jo må være en klar målsetning, holder det nemlig ikke å skrive hundrevis av artikler om moderne meite, wobblerfiske etter laks, fluefiske etter ørret, torskepilking eller jerking etter predatorer. En må ha en kombinasjon, og alle må med. Det har jeg troen på at denne gjengen skal få til sammen, seier Hopland, som selv har jobbet i avis hele sitt voksne liv.



Bernt Nor kan knapt vente med å komme i gang med et nytt fiskeår.


- En slik satsing på sportsfiske som HOOKED nå gjør har aldri noensinne blitt gjort før på nett i Norge, og vi er henrykte over alle som har lyst til å være med oss på ferden. Dette blir show, sier en sprudlende energisk Bernt Nor.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.