Gå til innhold
Fiskersiden

Suksessrikt høytidsfiske


arobo
 Share

Recommended Posts

I disse tider, med høytider, tradisjoner og drittvær kan det være vanskelig å få klemt inn fisketid, men jeg var fast bestemt på at nå skulle det fiskes! Etter en telefon samtale til vik, + mye om og men, var jeg på vei. Etter enda mer om og men, klarte jeg også å finne stedet hvor de faktisk var. (Vik kan slite med forklaringsproblemer i blandt)

Plassen de hadde pekt ut var en flytebrygge, som på tross av veldig fine fiskemuligheter faktisk var åpen! :o

Da jeg kom ned hadde Anders, ankr på forumet, og Andreas, vik på forumet allerede fisket en time. Fisket hadde ikke vært topp, men Anders hadde allerede rukket å dra opp en liten hun-fløyfisk.

1544590_445585062231674_223330265_n_zps0

125 gram mener jeg den var.

Selv med 6 stenger i bruk er det relativt tregt, kun noen obligatoriske sypiker og småhvitting blir dratt opp. Etterhvert får jeg kroka noe som kjennes litt annerledes ut. Rødnebb? Nei, fa**..

PB291181_zps0c0ad965.jpg

PB291183_zps6e4e8124.jpg

166 grams brungylte på 20 meter dyp, ny art og wtf..

Det skjer ikke noe særlig mer spennende på denne plassen, vik rigget opp for å fiske en nysgjerrig sel som var bortom, men den tok aldri. Vi dro i hvertfall videre.

Neste stopp var ulkefiske i steinrøyser og havnebrytere, noe som for min del gikk ganske bra. I den første steinhaugen får vi ikke så alt for mye. Vik og Anders drar opp hver sin småtass, imens jeg blir mer og mer sikker på at jeg drar hjem uten ulke. Vi går videre, og ikke lenge etter vi har funnet oss en ny plass, spotter jeg en fin fisk. Jeg roper gutta over, og alt går egentlig ganske fint, ulka tar, vik får den på land, og jeg blir sjokkert.

PB291197_zps501e3799.jpg

PB291193_zpsf8ad6ca4.jpg

Et stykk grisefeit ulke!

PB291201_zps896e9f52.jpg

464 gram, og soleklar pers :)

PB291205_zpscaa52f70.jpg

Her lå den, på ca. 15 cm dyp.

Vi fisker videre og drar opp en del små-ulker, og flere av de er vi usikre på om er dverg eller vanlig.

1520669_445584365565077_747861191_n_zpsd

Denne for eksempel. Jeg syntes den kan minne litt om dverg. Mye stemte, som relativt lang pigg i forhold til vanlig ulke, torner langs sidelinjen, bløtstråler osv. Eneste som ikke stemte var at den hadde en eller 2 bløtstråler for mye i gattfinnen. Så er det sånn da, at om denne er dverg, så er den 23 gram over gjeldene norgesrekord.

Har flere bilder, av flere fisk om dere trenger, men nå skal jeg ut å fiske! Godt nytt år til alle sammen!

Endret av arobo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ulke! Den brygga har levert fløyfisk tidligere, men man må treffe de den dagen i året de spiser virker det som. Spettepersen min er derfra, var der en kveld i forrige uke, men fikk bare slimål. Dessverre såpass grumsete vann da, at tullefiske ikke lot seg gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.