Gå til innhold
Fiskersiden

Fangstrapporter Landstreffet 2005. Nå med bilder!!


Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tok meg en rask morgentur før vestlandsbanden hadde gnidd søvnen ut av øynene. Var på plass 04:00 og noterte ny pers på asp på flue. Ny pers: 2140. Møtte møkkaværet samt noen Karmøybuer og Egersundsmafiaen på parkeringen 07:00. Aspen jaget fortsatt da jeg gikk, så det burde være muligheter for nye perser og arter for gutta, jenta og jr. (Skrevet på PALM, så beklager evt feil osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny smsrapport: Karl I: gjedde ca 1kg, vederbuk ca 1 kg. Øystein Davidsen: flire og laue som nye arter, det samme har Mona i tillegg har de notert brasme, samme med jr. som også har notert kilosbrasme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tur etter stam idag og det ble landet 3 stk, Richard Kolbeinsen fikk 2 stk, den største på ca 1700. Karl inge fikk en på ca 1300. For oss i moderne-meite ble det slunkent med fangst, men mye nyttig å lære av Syver. Det var så dødt på fredagen at vi rett og slett hadde problemer med å få sørv i Midtsjøvann. Alle blanka på turen etter karpe, men vi fikk vel alle en suter som trøst. Må også få gratulere Pleco med prisen for største fisk under "sprinten" på lørdag, han fikk den største seien av alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Noen som tok noen spennende eller svære fisk da?

Eirik fikk en sjøørret på brisling på 2480 den kvelden treffet startet, den ble tatt rett ved hyttene. Sett utifra N-rek er vel fisken til Richard, stam på ca 17-1800 gr den største. Eirik tok også en makrell på ca 1,4 kg. Det ble landet noen brasmer på på rundt 1300, tror Thor hadden den største. Så det kan vel ikke sies at det var noen sensasjonelle fangster under treffet, det var dårlige fangster over hele linja, spesiellt på fredag. Familien Davidsen fikk mange nye arter, Sigurd Davidsen(6år) fikk hele 6 nye arter. Det fikk han også premie for[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut noen bilder fra Nordmarkaturen på fredag (Pleco, fiskematre, Andreas, Ronny og jeg). Ganske bra insektsliv, men det var allikevel lite vak.. Vinden ødela dessverre mye [ ;) ] Men det var jo sol og godt selskap så en skal vel ikke klage [ :) ]

2751.jpg

Jeg fikk iallefall en ørret med fine prikker :)

2753.jpg

Fiskematre prøver seg på et fint parti

2754.jpg

Gåslungen

andreas1.jpg

Andreas kaster i en liten kulp..

andreas2.jpg

..fisk på!!..

andreas3.jpg

andreas4.jpg

..Andreas poserer stolt(??) med gigaørreten [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil starte med å takke alle for en nydelig helg i godt lag.

Har hatt det utrolig bra selv med tiltider dårlig vær og tregt bett.

Men det ble nå 2 nye perser på meg samt ny art "Horngjeld på 350g"

Med 25 timer båt kjøring på 2 dager så håper jeg de jeg hadde med ut hadde en fin tur.

Vel, alle foruten Cato da som måtte hjelpe til men en båt som ikke var god.

Her er -> bilder <- fra treffet.

Her er -> bilder <- fra treffet (Høy oppløsning/ikke alle bilder blir lagt ut her)

Oppdatert med bilder fra Matthew og Cato

Samt 3 små filmer

Svenne med SØ

Moderne meite med Syver

KIS

(PS!!! Når jeg oppdaterer albumene så vil de være mangelfulle mens opplastingen pågår. Sjekk albumene igjen etter noen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KIS, du tar deg så godt ut så den måtte bare legges ut! [ :) ]

Savner bilder fra flere, fint også om de som tok bilder av mine fisker kunne sendt de i full størrelse til meg på mail. Har du ikke min mail adresse så send meg en PM. [8D]

Gjentart også at jeg kan legge ut bilder (mange) for de som var med så kan du/dere linke de fra mine sider. Bare send meg en PM så for du info om dette.

[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil takke alle for et flott treff! Virkelig artig å møte disse cyber-menneskene in real life, slike treff gir et helt nytt perspektiv på ting og kan anbefalles på det sterkeste. Jeg sitter iallefall igjenn med en meget god opplevels på den sossiale biten, og det håper jeg alle gjør! Selv om jeg har fått fisket kansje effektivt i to timer til sammen, så har jeg storkost meg å hatt det helt toppers!

Mine "bøse" fangster;

Sjøørret 5-600g(flue)

2xSei 1.5-2kg(flue)

10-15 trymtorsk(flue)[ ;) ]

Her en liten snutt fra Surf-Trym in action;

http://www.borgmck.com/Fiskebilder/Trym_surfcast.AVI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil takke alle for en flott helg!

Hadde det kjempe knall selvom fangsten ikke var kjempe. Ny pers på makrell er vel det jeg har å skilte med etter helgen, og jeg er fornøyd med det. [ ;) ]

Litt solbrent i ansiktet, veldig liten lyst på å drikke mer vin akkurat i dag (men tar gjerne en øl snart...) og fortsatt føler jeg at jeg mangler noe søvn.... (<--- det har ikke noe med at Erlend og jeg som delte seng fant på andre ting enn å sove altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Andreas

Er det en fornuftig måte man kan laste ned bilder på om man ønsker papirkopier av noen av de?

Skal man skrive ut bilder eller sende de inn for å få de på papir så bør kvaliteten være høyere en de som ligger på forumet eller i mitt album.

Om det er et ønske så kan jeg lage et album til som inneholder bilder for utskrift.

(Samme gjelder da dette som tidligere nevnt, bare send meg filene så legger jeg de ut)

Catos bilder kommer så fort jeg får de..

[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og HUSK, bilder som dere vil at vi oversender AOF må være oss i hende snarest. Fint om dere sender oss en mail med fiskene dere tok, arter, vekt, metode i et pent oppsett, samt bilder. post@fiskersiden.no er epost adressen dere bruker, subject: Bilder og fangst treff 05!

Ellers takk for en slitsom, men hyggelig helg. Etter jobb i dag blir det å sove ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takker for en hyggelig helg!!! Gårsdagen var dog ikke min beste dag, utrulig trøtt, fyllesyk til tusan og en skikkelig blåveis på ryggen etter at en plastikkstol kom flagrende gjennom luften fra en viss PMS fyr..

Ingen særlig fangst på meg heller, men morro å få se nordmarka sammen med hyggelige folk. Og morro å få dorget litt og få litt fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.