Gå til innhold
Fiskersiden

JBR
 Share

Recommended Posts

Hei, det nærmer seg årets sesong og i følge ryktene tas det allerede fin torsk nord for Haugesund. Dermed er det på tide med en ny tråd.

Personlig venter jeg på ny motor, men satser på å starte jakten neste uke. Det blir først og fremst byfjorden, storholmen og fjøløy, samt skudenes, dersom været bedrer seg.

Noen som har tanker/erfaringer om hvordan det uvanlig milde været vil kunne påvirke innsiget av sild og ferdatorsk? Jeg har pratet med noen fiskere som mener at den høye sjøtemperaturen kan gi en forsinket og/eller dårlig sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fremdeles på motoren, med nå er det snart slutt på tålmodigheten. Forløpig ser værmeldingen bedre ut for neste uke og da skal jeg utpå uansett. I verste fall må den gamle motoren på i noen dager.

Satser på fjøløy og byfjorden frem til været tillater tur over boknafjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte meg en tur ut på tirsdag kveld, endelig litt mindre vind. Loddet nesten overallt i mørket men ingen torsk å se, la meg tilslutt ved 49 meteren på fjøløy et par timer men ett napp var allt. Ikke hørt et ord om noen som har fått noe ennå. Sannsynligvis mye pga været. Ser ut som værgudene har tenkt å plage oss en uke til… frustrerende som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 3 turer iår første var for 2 uker siden da fikk jeg en på 9,2kg. Dagen etterpå fikk jeg syv torsker på 1,5 - 5kg og 2 fine på 11 og 14kg. Var også ute og testet på tirsdag da var det ingenting å få utenom Stein Rune som klarte å få en sel på pilken

post-13946-0-22338400-1390431598_thumb.j

Endret av Hmelhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ang sjøtempen så synker den nok en del om vi får noe nordavind

Var en tur utpå i dag (mekjarvik) lite fisk å se

Zapp

Vanskelig å "se" fisk på sjøen ja, men med dykkeutstyr vill det funke bedre ;)

Prøve litt etter Torsken en plass hvor det er mye fin torsk å ta fra land.

Dette var forrige helg, null torsk på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet er for øyeblikket utilgjengelig.

Det var svaret jeg fikk på fais.

Må sansynligvis ha lagt til Sten Rune eller Jostein for å se det, de ordner nok noen bilder/ video etterhvert:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å "se" fisk på sjøen ja, men med dykkeutstyr vill det funke bedre ;)

Prøve litt etter Torsken en plass hvor det er mye fin torsk å ta fra land.

Dette var forrige helg, null torsk på land.

Vel, med en 10 toms ekkolodd skjerm og airmar B260 giver "ser du det meste .-)

Zapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var og en lang tur på torsdag, fikk kun noe småtorsk og et par sei, ikke en skikkelig visning på loddet og ingen tegn til ferdatorsk, var ved fjøløy, et par plasser ved kvitsøy og rennesøy. Angrer på jeg ikke tok turen til skudenes heller men søyt litt med returen i bølgene. Er håp om bedre vær i midten av måneden visstnok. Kjøpte ny båt i begynnelsen av desember og kun vært vær til å gå ut 4 ganger, depresjonen tar meg snart hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.