Gå til innhold
Fiskersiden

JBR
 Share

Recommended Posts

Thomas , med må komma oss ud på plassene mine så med får noen ferske bilder her he he.

Denne vinden drebe jo oss adle., tilte snart

Ja eg klikke snart o:-) kjørte te skudenes fredag kveld i 9 tiå mens der var en åpning, men var lite å se, tror jeg var litt langt ute. viste endel fisk på 50 meter på slutten, men han kompisen så bvar med satt og sov i stolen så me måtte gi oss:-)skal inn til ryfylket me noen av de fra fiskekurset torsdag-søndag, prøve jøsenfjorden og erfjorden, men regne med å ende på dypet:-) om været holde då. plass til deg og Florø:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å venter på været vi også for å komme oss ut til Skudeneshavn.

Vi har nå ordnet oss båtplass for å prøve i Karmsundet (Husøy området) med båt, mens vi venter på været på utsiden.

Noen som har erfaring med fiskeplasser der etter ferdatorsk? Vi er igrunn helt ukjente her, men det skal væl være muligheter for stor torsk i karmsundet også? Evt andre steder som blir anbefalt i grei avstand fra husøy området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv sør for hestholmen, bygnesflæet, 50 meter og dypere. Ser det blir satt garn der vinterstid, burde være en grei plass, men har ikke fått prøvd etter ferdatorsken i karmsundet da jeg fisker sør for boknafjorden om vinteren. Utenfor pronova/ fmc biolpolymer eller hva de nå heter tok de mye torsk tidligere.

Hadde forøvrig årets første torskemiddag igår, ikke rare kallen men rette typen og velsmakende. Den var desverre tilsynelatende ganske så ensom i åmøyfjorden. Kanske den beit på pga at han var selskapssyk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å kutte opp hånda med 16 sting som resultat, så jeg får holde meg på landjorda en stund.

Kjipt, spesielt fordi torsken begynner å vise seg. Har fått tilbakemelding fra kompiser som til sammen har fått drøyt 10 stk de to siste dagene. Den største var drøyt 8 kilo. Alle ble tatt i byfjorden (mekjarvik og i området mellom vardeneset og hundvåg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å kutte opp hånda med 16 sting som resultat, så jeg får holde meg på landjorda en stund.

Kjipt, spesielt fordi torsken begynner å vise seg. Har fått tilbakemelding fra kompiser som til sammen har fått drøyt 10 stk de to siste dagene. Den største var drøyt 8 kilo. Alle ble tatt i byfjorden (mekjarvik og i området mellom vardeneset og hundvåg).

Surt da… god bedring.

Kjekt å høre der er kommet litt torsk på sørsiden og ihvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunne på 60 meter midt mellom Tungenes og Bru. Du ser den lett på kartet. Pleier alltid stå en del sei rundt denne grunnen. Litt avhengig av strømmen hvor de står, så du må muligens lete litt. Var utpå 5 timer i dag og fikk noen sei, men lite å se på loddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekjarvik rett øst av moloen går en skrent helt ut til midten av fjorden. Langs denne rundt 50-60 meter eller oppe på flata midtfjords mellom bru og mekjarvik mellom 50 og 70 m., lengre inn i fjorden (sør for mekjarvik) ligger det tre røde sjøhus. Ut av disse på rundt 70 m. Og selvfølgelig den grunna mellom gryta og tungenes fyr som rudolf nevner pleier å være bankers plasser. Ellers er det spredt med sei i åmøyfjorden, fikk nok av det idag. Står gjerne litt opp i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.