Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Jepp da har jeg vært ute igjen og lugget opp to nye arter i kveld.

Roslashdflekketkutling182gr1_zps3facd722

Rødflekket kutling tatt i Bergen. Dette er den fjerde som er tatt i Bergen meg bekjent. Ny plass funnet i dag (alene takk), og tredje plass vi har funnet den i Bergen. (Team insomnious) ;) Pioneren Schizo/Psycho har tatt 3 stk. fra før i Bergen på 2 andre lokasjoner.

Roslashdflekketkutling182gr2_zps4e7d7baa

Og vekten...

***

Tok også endelig denne lille j*****n som har plaget meg (MYE) i 2013, den var helt umulig, helt til i kveld...

Tangkutling1_zpsc9297d7d.jpg

Tangkutling.

Var også en liten flat sak med røde flekker på ryggen som snuste (skeptisk) på reke-agnet mitt, jeg er rimelig sikker på at det var en småvar...

Men når jeg spotta blå finner, så måtte jeg bare hive meg rundt, og den tok etter 1-2 min. så da får jeg ha småvaren tilgode eventuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, den som leter finner! :) men om du har kasta bort sjansen på den som kune ha vært en en småvar for en rødflekka kutling, ooh de døde snur seg i grava :P

Har hørt med rudolf her inne på forumet som dykker mye i nærområde, og spurt litt om småvar/tungevar. høres ikke ut som en enkel fisk å satse etter. vanligvis spottes de på 15-20 meter dyp og dypere, og her må de jo småe kroker til... hørtes ut som om man må dra noe sypiker......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med en lokal dykker/bekjent nylig og fått servert en meget god/safe plass for småvar, fløyfisk og piggulke. Det beste med det hele er at det er 5 min. kjøring fra heimen...

Æh! Den småvaren tar jeg lett en annen dag.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pers! :wub:

Roslashdflekketkutling215gr1_zps2621eb7f

Klarte å få opp enda en tangkutling uten å trakke på den denne gangen... :rolleyes:

Tangkutling07gr_zps5e49f6dc.jpg

Så nå kan jeg slå meg til ro med at begge artene er mulig. Og tangkutling som jeg hatet mest av alt i hele 2013 (ved siden av tangstikling), er plutselig blitt en søt liten sak...

BTW: Fikk testet flytedrakten i kveld... Den funket bra den! :whistle: (Don't ask...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tangkutlingtråkking er visst ikke bare meg :D

Første jeg gjorde når jeg endelig fikk den opp! :rolleyes:

Han er ikke aleine der altså? Men å stupe ned i vannet med hodet først på jakt etter mysis i Januar kan det ikke være mange andre enn Kim som har gjort.

Bare litt lengre ut så har'u an...glatt...ops! :P Kan ihvertfall konstatere at hydrogarden fra DAM virker. Jeg fløt... Fikk samtidig ny pers på årets første sjøbad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.