Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiske etter skrei og kveite i Tromsø


Børre
 Share

Recommended Posts

Eg skal muligens delta på havfiskeforbundets generalforsamling 8-9. mars og kan tenke meg å reise opp ca 3 dagar før for å fiske skrei (dersom den er komen på den tida?). Kveite er også sjølvsagt alltid aktuelt. Er skreien komen då? Kva båtutleige eller guide bør eg bruke? Må ein ha storbåt for å finne skreien? Er det kanskje nokon som vil vere med på fisket? Håpar noko på forumet har erfaring frå området og frå båtutleie eller guidar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal muligens delta på havfiskeforbundets generalforsamling 8-9. mars og kan tenke meg å reise opp ca 3 dagar før for å fiske skrei (dersom den er komen på den tida?). Kveite er også sjølvsagt alltid aktuelt. Er skreien komen då? Kva båtutleige eller guide bør eg bruke? Må ein ha storbåt for å finne skreien? Er det kanskje nokon som vil vere med på fisket? Håpar noko på forumet har erfaring frå området og frå båtutleie eller guidar.

Heng på med MAG du! Lar du den sjansen gå fra deg kan du ha det så godt! Sjekk hva de har fått der tidligere turer. Ligger tråder ute under Nord-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær er vel det eneste som en ikke har kontroll på så langt frem i tid ellers burde ture helt klart gi mins +20kg eller mere fisk.Rapporter tyder på at det blir enorme mengder med torsk i år.

Endret av celine2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på generalforsamlinga til NHF, og har booket båt på torsdag og fredag før GF. Jeg har booket Arctic Fishing Adventure og målet er stor torsk på Malangsgrunnen. Jeg har ledige plasser hvis det er av interesse.

Hvor mange har du plass til mag? Eg vert med! Kanskje er det en eller to andre frå klubben vår som ønsker å vere med, har du plass til dei også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du fylt båten? Vet at noen fra Bergen Havfiskeforening vil ut og fiske, de kontaktet meg for noen dager siden. Er ideelt med 6 fiskere, men går helt fint å fiske 7 også.

Til dere over: ikke ha for store forventninger. Begynnelsen av mars er tidlig i skreisesongen ute på Malangsgrunnen. Vi har som regel det beste fisket fra midten til slutten av mars, men i fjor var skreien ekstra sein og det beste fisket var begynnelsen til midten av april.

Vi har hatt noen tidligturer i slutten av februar og begynnelsen av mars. 27. februar 2010 var største torsk 18,5 kg. 4. mars 2012 hadde vi 22,5 kg som størst og 3. mars 2013 opp til 16 kg.

Håper dere har flaks med været. Malangsgrunnen er utsatt for vind fra alle vindretninger, så man skal ha litt flaks for å komme seg ut dit. Fjorårets uværsvinter ga oss skarve 2 turer ut, først i midten av april. Forhåpentligvis blir det bedre forhold i år.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.