Gå til innhold
Fiskersiden

Skogseidstikka


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Tja. Er det noen spesielle arter du skal fiske etter?

Medium utgaven er en ypperlig stang til isfiske etter ørret, røye, abbor, gjørs og lettere sjøfiske. Gøy å kjøre 1kg fisk og takler mye større fisk i tillegg. Har landet torsk på 5kg og det gikk fint selv med fin bøy i stanga. :P

Endret av Cassius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg allt fra sandflyndre og hvitting til torsk,lyr og sei på 3-5 kilo.

Men man vet jo aldri, plutselig kommer det en pigghå eller torsk på 10 kilo og sluker agnet.

Dersom det blir aktuellt å fiske Lange, Brosme eller skate, vil jeg gå ett hakk opp tror jeg.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ikke gått for noe mindre enn medium. Går du høyere blir det litt overkill for sandflyndre/hvitting. Sei på 3kg tror jeg er sabla gøy.

Skal du gå målrettet etter fisk fra 4-5kg + så må du uten tvil opp et hakk. Da er denne fin, eventuelt medium versjonen.

http://gero.no/produkter/pilkestenger/ws-rauma-green-120cm-heavy.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært med på å lande lange på 12 kilo med ei slik skogseidstikke,og joda,den klarte seg. selv føler jeg meg ikke komfortabel med så lett utstyr på sjø-isen.

har prøvd det meste av isfiskestenger,og de eneste som ikke har holdt mål,var ABU sine,så de burde kanskje holde seg til å snekre sneller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle modellene av Skogseidstikka og har brukt de i flere år. Til ditt fiske ville jeg nok bestilt heavy modellen til litt større fisk og noen light til småfisken.

Bruker selv Lawson 135cm til alt annet, fra skater til torsk og statisk meite. På skogseidstikkene fisker jeg stortsett med agna hekle eller balansepilk..

Er tatt diger fisk på den lette varianten av skogseidstikka, bl.a. sei opptil 8kg, steinbit over 10kg, kveite på 8kg og sikkert en hel haug annet. De tåler alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.