Gå til innhold
Fiskersiden

Ny kveitekiller ?


svartfeskarn
 Share

Recommended Posts

De mangler fortsatt enkeltkroken under som jeg alltid må rigge selv men ellers ser den bra ut.

mulig en enkeltkrok under kan øke krokingsprosenten noe, men den øker også dramatisk risikoen for å sette seg fast. Jeg bruker aldri en krok under. Sånn sett er denne nye jiggen rigget akkurat slik jeg mener en shad bør være rigget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

De mangler fortsatt enkeltkroken under som jeg alltid må rigge selv men ellers ser den bra ut.

Er det noe jeg ikke vil ha så er det krok på undersiden. Kveitefiske foregår nær bunnen og den forbaskete kroken noen har på undersiden samler opp rask fra bunnen og jiggen slutter å fiske optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krok på undersiden kan være problematisk ved dårlige bunnforhold, gjerne kombinert med stor drift eller trolling på steder med varierende bunn. Men det kroker svært bra. Kveita angriper ofte agnet/jiggen fra undersiden. Jeg har rigget om flere av mine Roybere slik at treblen henger på undersiden ved halen. Selvsagt er sjansen for bunnapp der, men om fiskeren passer på og holder seg litt over bunn (2-5 meter) kan det likevel gå helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel bare hode som er nytt vil jeg tro? Kroppen er vel den same som kom i 2013 i salg.

Vi har brukt de med et tyskhode som fås kjøpt i mange forskjellige vekter tror den største må være omtrent 700gram .Om den er råere en den "gamle " utgaven er jeg ikke helt sikker på ,men som rein trolling/drift høy fart jigg fungere den meget bra .Om diskusjonen om krok under er det veldig sjelden som obbi sier at den setter seg den står jo nærmest på høy kant når den treffer bunden . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel bare hode som er nytt vil jeg tro? Kroppen er vel den same som kom i 2013 i salg.

Vi har brukt de med et tyskhode som fås kjøpt i mange forskjellige vekter tror den største må være omtrent 700gram .Om den er råere en den "gamle " utgaven er jeg ikke helt sikker på ,men som rein trolling/drift høy fart jigg fungere den meget bra .Om diskusjonen om krok under er det veldig sjelden som obbi sier at den setter seg den står jo nærmest på høy kant når den treffer bunden . :)

Synes det så ut som "paddleåra" var noe større jeg.. Om det er tilfelle kan det jo ha noe for seg. Har hatt godt fiske med de gamle, men under dorging på litt lav fart hendte det at halen stoppa opp..

Ellers er jo alskens design og efekter like ofte myntet på å lokke fiskern i butikken som fisken i havet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det så ut som "paddleåra" var noe større jeg.. Om det er tilfelle kan det jo ha noe for seg. Har hatt godt fiske med de gamle, men under dorging på litt lav fart hendte det at halen stoppa opp..

Ellers er jo alskens design og efekter like ofte myntet på å lokke fiskern i butikken som fisken i havet :)

Vet ikke helt hva du med "de gamle". Kom jo nye i 2013 med større hale. Disse kunne en også få i 32 cm. Disse har fin bevegelse selv med svært sakte fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den 32cm som kom 2013 i salg i Norge det er nok flere som har prøvet den en stund før dette.Det nye er nok hode som har hvert annonsert skule komme en stund nå blir spendene å se om denne utgaven blir like populær som den "gamle" utgaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.