Gå til innhold
Fiskersiden

KYSTMEITE


strupneset
 Share

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja du har rett. Den var jo svine tung. 790gram. det var XT6000 og 10000 som har samme vekt, med 606g.

Bestilte meg i dag 1stk Okuma Epix v2 EPX55, 1stk Okuma Distance surf 60 og 1stk RT. Evo surf 13'. Så kan denne stangen bli reserve stang den dagen jeg finner en mere attraktiv 13' surf som er 3 delt.

Også har jeg en Lawson Northern lite 12' 30-70g for litt lettere meite.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trur dere jeg skal agne med...?.har litt sei og reker liggende,dette blir jo mest bare for å prøve da.

Kjøpte meg en bunt 0,70 suflix sene 60 lb.

Kan jeg spole på en 15-20 meter på fierlinen og bruke som fortom materiale.

Utrolig vanskelig og knyte da siden den er så tykk,blir kanskje enklere å knyte på multen.

Prøvde bare å skjøte senene sammen for en test....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trur dere jeg skal agne med...?.har litt sei og reker liggende,dette blir jo mest bare for å prøve da.

Kjøpte meg en bunt 0,70 suflix sene 60 lb.

Kan jeg spole på en 15-20 meter på fierlinen og bruke som fortom materiale.

Utrolig vanskelig og knyte da siden den er så tykk,blir kanskje enklere å knyte på multen.

Prøvde bare å skjøte senene sammen for en test....

Det er null problem å knyte 0.70 mono :) Dobbelslukknute er den jeg bruker. Skjøte-knuten mellom multi-mono bruker jeg albright.

Makrell er det agnet jeg bruker desidert mest. Sikker 99% av agnet jeg bruker på surf er makrell. Reker funker fint til torskefisk og flyndrer. Makrell er bra til alt egentlig. Akkar kan brukes, alt fra torsk, flyndrer og havål kan bli tatt på akkar, men selv har jeg ikke brukt det så mye. Sei er også et fint agn, men mister "smaken" fortere enn makrellen. Så det bør du bytte ut litt oftere enn om du fisker med makrell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har fått laks og ørret i saltvann ed meite eller?fjorden er stappfull inne på hytta:)vet ikke på vinterstid men på sommeren er det som om folk står og kaster murstein på sjøen plask plask:)

Aldri fått det selv, men har hørt om folk som har fått SØ. Ikke laks da. Snakker om surf nå. Men annen meite, duppmeite eller frilinemeite med en akkar- eller makrellstrimle er veldig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ca. 10 SØ under meite i sjøen, blant annet persen min, og mista flere. en uønsket bifangs under fisket vi bedriver :P lange tynne blanke makrell strimler og 1/0 krok er det jeg har tatt de på. Laks har jeg fått en 2-3 stk av, men da i 200-300grams klassen i sjøen. jeg har tatt så å si alt på ett paternoster tackl med lang ktokstamme, slik at agnet beveger seg ganske fritt i vannet/bølgene. der jeg tar de er det vell fra 0,5-4m dypt

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fikk jeg ny snella og stanga.

sat** for en pryd den snella er.

Raste inn på hytta i firetia,fruen fikk et Se og Hør, ungene en pose bamsemums

Fylte på multien og raste ned på berget, glemte selvf å kjøpe agn i dag så

Jeg måtte klare meg med en 60 grams sluk.

Kastet forholsvis ganske langt og etter 2 min fikk jeg det første hugget

Sveivet i land en liten torsk 300-500 gram tenker jeg

Neste kast det samme:-)

Det negative med stanga er at den var ganske tung ( snellen)

Jeg synes strammingen til snellefestet var litt tynt så jeg var redd

For at det skulle sprekke da jeg strammet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fikk jeg ny snella og stanga.

sat** for en pryd den snella er.

Raste inn på hytta i firetia,fruen fikk et Se og Hør, ungene en pose bamsemums

Fylte på multien og raste ned på berget, glemte selvf å kjøpe agn i dag så

Jeg måtte klare meg med en 60 grams sluk.

Kastet forholsvis ganske langt og etter 2 min fikk jeg det første hugget

Sveivet i land en liten torsk 300-500 gram tenker jeg

Neste kast det samme:-)

Det negative med stanga er at den var ganske tung ( snellen)

Jeg synes strammingen til snellefestet var litt tynt så jeg var redd

For at det skulle sprekke da jeg strammet til.

Nå er ikke surfstenger egnet for slukdenging. Ved meite er vekten null problem. Jeg har ikke noe problemer....

Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg irritasjonen. fikk spolet på litt sneller med mono og multi i kveld.

men til min store forbannelse, så har distance surf snellen et fotspor som IKKE passer til Northern light sitt snelle feste. KUN til surf stangen. Dette krasjer hele systemet mitt med surf/meite om en annen mellom Northern light og ron thomson stengene. arg. nå må jeg jo pokker meg ha enda en stor snelle(6000-10000) for å komme i mål :growl:

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg irritasjonen. fikk spolet på litt sneller med mono og multi i kveld.

men til min store forbannelse, så har distance surf snellen et fotspor som IKKE passer til Northern light sitt snelle feste. KUN til surf stangen. Dette krasjer hele systemet mitt med surf/meite om en annen mellom Northern light og ron thomson stengene. arg. nå må jeg jo pokker meg ha enda en stor snelle(6000-10000) for å komme i mål :growl:

kjipt det da, kjedelig når det sjer.løp og kjøp:)

Her er det full storm i dag , får håpe drt roer seg ila dagen.

Prøver å laste opp bilder av stanga og ankervinsjen

post-28551-0-30520200-1391246662_thumb.j

Her er det full storm i dag , får håpe drt roer seg ila dagen.

Prøver å laste opp bilder av stanga og ankervinsjen

post-28551-0-30520200-1391246662_thumb.jpost-28551-0-34717000-1391247575_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.