Gå til innhold
Fiskersiden

KYSTMEITE


strupneset
 Share

Recommended Posts

Kommet hjem fra hytta, blåste stvi kuling både lørdag og søndag, men her hjemme er det bra vær.

Får se om jeg tar turen ned til smørvik neset i kveld og prøver litt.

Fant en webside i scotland som hadde dette, en kompis av meg bor like ved så jeg lurer på å få sendt det hjem til han.

Hvilken ville dere kjøpt her??

http://www.sportsandmodelshop.co.uk/shop/fishing-shop/sea-fishing-tackle/sea-boat-and-surf-rigs/shakespeare-rigs-for-beach-and-boat/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det har vært bra vær i dag så jeg pakket med meg stanga og dro av sted,uheldigvis var det veldig mye vegitasjon der nede hvor jeg fisket så det ble nesten manko på bly og kroker.

Slet av 3 gang,men jeg hadde ca 3 napp desverre svømmer de fremdeles fritt.

Er sjøgress,tang og tare et stort problem når man meiter eller valgte jeg en svært dårlig plass å fiske fra..?.

Ifølge sjøkartet gikk det fra ca 5 til 35 mtr dybde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde igjen i dag,samme resultat som i går.

Brukte en enkel pulley med en 5'er krok,kan det være at jeg ikke har skikkelig tunge lodd kaster 15-20 meter og bruker vanlige 25 g søkker,får ikke surf bly og impact shield før på torsdag.

Kan vel hende jeg klarer å kaste meg vekk fra tangen og taren som ligger i et belte det tackelen lander???

Har bestilt 130 g bly nå:-)

Hvor langt klarer man å kaste med rett vekt,noen formeininger???

Reker er jo et fint agn. Hva fisker du etter da?

Kjedelig å legge igjen alt av penger i sjøen da.

Fisker etter alt som puster :-):-)

Ja det blir fort penger ut av vinduet når det ender som slikt.:-(

Men jeg har jo nylig startet med dette fisket så noen barnesykdommer kan man vel regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 grams søkker på surf utstyr er ikke optimalt i det hele tatt nei ;) om du har tarebelte helt ut 20m fra land, ville jeg ha funnet en annen plass. ikke optimalt i det hele tatt om du skal dra en fin fisk igjennom alt det der, og ryker fort endel tackler da ja.

hvor langt man klarer med rett vekt er alt etter hvilket tackl man bruker (hvor mye vind tacklet fanger, slik at kastelengden minskes) og om man har kasteteknikken inne :) det er bare å prøve seg fram, finner somregel ut det meste tilslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 grams søkker på surf utstyr er ikke optimalt i det hele tatt nei ;) om du har tarebelte helt ut 20m fra land, ville jeg ha funnet en annen plass. ikke optimalt i det hele tatt om du skal dra en fin fisk igjennom alt det der, og ryker fort endel tackler da ja.

hvor langt man klarer med rett vekt er alt etter hvilket tackl man bruker (hvor mye vind tacklet fanger, slik at kastelengden minskes) og om man har kasteteknikken inne :) det er bare å prøve seg fram, finner somregel ut det meste tilslutt :)

OK skjønner.

Vanskelig å si ,men med et lett søkke synker ikke like fort som et lett.

Ikke lett dette nei.

Mener et tungt synker fortere en et lett:-)

Endret av strupneset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisker du med for lette søkker så vil nok dette bli slept litt langs bunn, og sjansen for at det driver ned i en sprekk, tarebelte osv er stor.

Jeg ville deffinivt gått opp i blyvekt. Hvis du sliter med bunnapp med mye bly og, så kan du legge inn ett svakt punkt mellom bly og tackle, hvis blyet sitter fast så drar du dette lett av og du redder kroken/fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye igjen.

Får blyet og impact sh i morgen ser jeg.

En ting er sikkert,jeg er fast bestemt på å få dette til hahah.

Hva med å lage egne søkker,noen som gjør det??? Er jo mye man kan bruke som har litt vekt?

Her jeg bor i er det jo fiskeplasser på vær holme,så jeg regner med å få plenty med god arter.

Skulle egentlig ut i båt i dag ,silda går forbi nordmøre nå slik at jeg fikk litt ferskt agn,men ungene ligger med spysyka:-( får vel heller lese meg opp litt og kanskje lage noen takkler istede:-)

Bra den bloggen til Asgeir ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*har bestilt 10x130g lodd* og *Når du går tom* Skremmende tanke :P Sist jeg kjøpte lodd var tidlig sommeren 2013. Da kjøpte jeg 1stk 125g surf bly. og 2stk 71g klokke bly. Nå i dag så har fortsatt alle sammen. *bank i bordet* Jeg har ALDRI mistet et bly eller tackl for den saks skyld.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*har bestilt 10x130g lodd* og *Når du går tom* Skremmende tanke :P Sist jeg kjøpte lodd var tidlig sommeren 2013. Da kjøpte jeg 1stk 125g surf bly. og 2stk 71g klokke bly. Nå i dag så har fortsatt alle sammen. *bank i bordet* Jeg har ALDRI mistet et bly eller tackl for den saks skyld.

Da er du heldig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går tom for søkker, kan du høre med Amvik i Vågen om de har mere igjen eller har fått inn nytt. Tror jeg kjøpte alle de hadde sist jeg var der. Men var en stund siden det nå.

Var der på mandag,kjøpte noen lettvektere,hadde ikke rett sorten.....får vel begynne å støype sjøl:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.