Gå til innhold
Fiskersiden

Alternativ til lawson trout downrigger 6-8lbs?


Ronny K
 Share

Recommended Posts

Skal kjøpe inn noen nye stenger som jeg bruker utelukkende til flatline dorging etter sjøørret og laks.

Stanga må være så myk at det er gøy å kjøre en 1kg sjøørret eller laks.

Knakk 6-7 cm av tuppen på min lawson trout downrigger 6-8lbs i sommer :(

Artig stang som er gøy å kjøre fisk på, og holdt godt selv på 13kg laks.

Noen forslag?

Bruker ambassadeur 5500/6500 sneller

Har vurdert Eagle Claw Starfire 7,6'/8-15lbs men den er sikkert mye stivere i toppen.

Den andre jeg har vurdert er Lawson Inshore Light Bait 7,6`/6-12lbs som ikke akkurat er beregnet for dorging men sikkert duger fint og er toppmyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt i de banene selv spinnstang 1/2-1/3 aksjon 9 fot 10-30g eller 15-40g hadde sikkert fungert.

Noen som har erfaring med beastmaster downrigger 86M? tenker de er relativt kjedelig å kjøre kg fisk på.

Jeg syntes denne stanga er helt super å kjøre fisk på, brukt disse stenge i 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanskelig å finne ei trollingstang som er like myk som Lowson Trout 6-8lbs, jeg bruker disse etter sjøørreten i Oslofjorden. Jeg har i hvertfall aldri kjent noen annen trollingstang som er så myk, stanga er jo faktisk så spenstig at det går an å kaste med den med en liten multiplikator.

Hadde nok satset på ei slukstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lawson trout 6-8lbs sjøl og må si meg enig at de er skikkelig moro å kjøre fisk på. bruker de mye til flatfiskmeite fra båt også.

har lawson light boat-stanga du nevner også. et stort ankepunkt mot den med tanke på dorging er at håndtaket er drøyt tjukt og passer dårlig i de fleste stangholdere(ihvertfall mine berkeley). har ikke testa light boat så mye til dorging, men tror nok skrekkjager et poeng med aksjonen, lenger opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite arsenal av haspelstenger innenfor akseptabel lengde som jeg også kan bruke:

*Lawson norwegian series 9` 5-25g

*Lawson artic trout 10` 6-22g

*Berkley series one 9` 7-28g

*Shimano beastmaster stc 270/300 14-40g

*Shimano speedmaster 270 10-30g

Series one stanga som ikke har kjeramiske stangringer kan jeg sikkert "ofre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.