Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketur til mo i rana


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi !!

Jeg skal på en lengre fisketur til mo i rana engang iløpet av vår/sommer og jakte nye rekorder både i salt og søtt.

Jeg regner med å bli et par uker, men avreisetidspunkt avhenger helt av når fiske er best der oppe.

Det jeg lurer på er om noen her kan informere meg litt om når det lønner seg å dra for å oppleve det beste fiske.

Primært ørretfiske, men det blir noen havfisketurer også, så sei og lyr er jo to andre arter jeg synes det er artig å slåss med.

Jeg lurer også litt på hva slags sluker og fluer(tørt og vått) som fungerer godt på ørret og røye der oppe, og ellers litt om hva jeg kan vente meg av snittstørrelse på ørret, røye. sei, og div ting som kan være greit å vite med tanke på valg av sene. stang, str på sluker o.l.

Jeg skal være hos en lokalkjent fiskesjel, men liker mest å stille forberedt.

Alt av info som kan gjøre turen og fisket mer givende mottas med stor takk !!

Skitt fiske videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

er fra mo i rana jeg , og går på sportsfiskelandslinja. så kan sikkert svare på noe her. hvis jeg skulle fiske ørret ville jeg ha dratt mot Sverige mot rauvatnet og videre innover. der kan du møte på stor fisk! når jeg fisker i ferskvann bruker jeg 2 sett. en savagegear parabellum ul 0-7 7fot med en shimano sahara i str 1000. og ei beastmaster 10-30 10fot. med ei snelle i str 2500. det er fordi at jeg bruker den groveste stanga til store sluker og bombere, for lange kast. den minste stanga rekker jeg greit ut og er sykt kul å kjøre fisk på :)

sjø fiske fra land kommer helt ann på om du skal shadde fra land eller meite, men straumen er et godt eksempel, hvor du kan møte stor torsk og sei fra land. men blir litt vanskelig og forklare når det er best for både ørret røye og sjøfisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.