Gå til innhold
Fiskersiden

Luktattrakor til røyefor


carpis
 Share

Recommended Posts

Hva skal du fore med siden du vil bruke tilsetninger ? Jeg bruker en blanding av oppkverna/hakka rekeskall og gammel makrell...funker som gull.

Har tenkt å bruke fiskefor og pellets med fiskesmak. Men er ikke sikkert om det funker for røye pga lite erfaring å fore røye.

Har fisket mye brasme om vinteren og der skal man ikke ha mye lukt og smak. Helst fjærmugglarver, litte grann maggot.

Fjærmugglarver skulle funke til røye også, men her på Vestlandet er, mild sagt, vanskelig å få tak i de.

Har bestilt http://avkrokenfiske.no/fiskeutstyr/for-og-agn/aromatilsettinger-smak/ccm-bloodworm-liquid-extract-0-5-liter.html Satse på at det kommer til neste helg.

Neste helg skal jeg ta en fisketur og da skal jeg prøve din oppskrift og vanlig fiskefor med maggot inni og bloodworm extrakt, kun fiskfor.

Skal gi tilbakemelding hva som funker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å bruke fiskefor og pellets med fiskesmak. Men er ikke sikkert om det funker for røye pga lite erfaring å fore røye.

Har fisket mye brasme om vinteren og der skal man ikke ha mye lukt og smak. Helst fjærmugglarver, litte grann maggot.

Fjærmugglarver skulle funke til røye også, men her på Vestlandet er, mild sagt, vanskelig å få tak i de.

Har bestilt http://avkrokenfiske.no/fiskeutstyr/for-og-agn/aromatilsettinger-smak/ccm-bloodworm-liquid-extract-0-5-liter.html Satse på at det kommer til neste helg.

Neste helg skal jeg ta en fisketur og da skal jeg prøve din oppskrift og vanlig fiskefor med maggot inni og bloodworm extrakt, kun fiskfor.

Skal gi tilbakemelding hva som funker best.

:thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport, akkurat som har jeg lovet.

Sted: Lønavatnet, Voss

Siden det var første gang fisket jeg i Lønavatnet, var jeg sen ute. Litt for sent, siden vi vet at beste fiske er jo morgenstunder.

Ukjent sted- so det tok litt tid å finne kant.

Jeg foret med oppkvernet reke og Dynamite baits fiskefor. Tilsett litt maggot (fjæemugglarver kjøpte ikke). Brukte ingen luktattraktor (Butikk som hadde jeg bestilt for og luktattraktor har ikke sendt pakken min ennå, kjipt.) Slapp ned en forekurv med for i 6 huler i forskellige dybde og la de være en time i fred. Prøvefisket rund 11.30 men var ingen respons, mens kompisene mine dro fisk av og til.

Rund kl 15 prøvde jeg forete hulene en gang til og gjett da, fikk et par fisker fra hver hul, mens det var nesten helt stille i "uforete" hulene.

Konklusjon: for funker men ikke med en gang. Det var synlig at for tiltrekker ørret, pga fikk flere ørret i forete huler. mens jeg foret hulene mine kompisene mine fikk mange røye allerede, og når jeg begynte å fiske på ordentlig beite var over. Jeg fikk en del fisk om ettermiddagen men hadde mindre antall fisk an kompisene mine som foret ikke. Konklusjon: det lønner seg ikke å fore røye om man får ikke fiske hele dagen eller å komme å fiske neste dag.

Fikk ikke heller å sammenligne hva som funker bedre-ren fiskefor eller oppkvernet reke. Det blir for framtiden, når dagene blir litt lengre. Uansett, det var en god erfaring.

Håper at dette kan hjelpe noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett at foring har mindre for seg hvis man ikke skal fiske noen dager. Skal selv teste røya til helga , hvor planen er å få fora på Fredags formiddag med halråtten makrell og reke som lukter hoppetau både på bunn og i nett rett under isen , og være på plass dagen etter. Men de ideelle er helt klart om man har enn 3-5 dager til rådighet...minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.