Gå til innhold
Fiskersiden

Multiplikator med venstre sveiv


carpis
 Share

Recommended Posts

Hei. Ønsker å kjøpe multiplikator snelle for kystmeite med venstre sveiv, knarr, og høy utveksling.

Kanskje dere har sett noe ett eller annet sted? Og kan tippe meg. Alt er blitt vanskelig når jeg ønsker venstre sveiv. Fant bare en snelle i UK som kunne passe, men kanskje dere vet flere alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt rett. Når man er fisker med haspelutstyr hele livet sitt, er det ganske vanskelig å lære holde og jobbe med stang med venstre hånd.

Takk for alle tipsene, ..........................men jeg skal ikke ha havfiskesnelle. Jeg skal ha multiplikator snelle for kystmeite. Det er stor forskjell mellom de.

Takk, Audiosan, C3 kunne vært en god valg, men den har ikke knarr, som er suveren når man fisker med glidetackel.

http://www.gerrysfishing.com/sea-fishing-reels-accessories-left-hand-multipliers.irc

Om finner jeg ikke noe annet ser denne butikken ganske lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kystmeite er det snakk om? Kan til nød forstå behovet hvis det er snakk om lettere kystmeite hvor man fisker en del mer bevegelig, men til normalt fiske hvor man lar stengene stå i en pod til fisken biter så burde det ikke ha noe å si.

Bruker selv venstresveiv på alt av sluk, flue og jerkbaitfiske, mens det går i høyresveiving på havfiske og kystmeite.

Hvis du absolut skal ha en multiplikator beregnet på kystmeite med magnet, knarr og høy utveksling så dukker det av og til opp ombygde Penn 525 mag sneller på Ebay. Dette er sneller som har orginalt hadde høyre sveiv men er blitt bygd om til venstre. Hva som er gjort med snellene vet jeg ikke, men hvis det ikke har gått utover kvaliteten så er det knallgode sneller. har tre stk selv med høyresveiv som jeg har brukt i 4-5år uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del ambassadeurer som ikke har knarr. Spesielt på de med magnet og uten snørefører. Men jeg har selv en 6500 Hi - speed som har knarr, magnet og uten snørefører. Har ingen aning om denne finnes med venstresveiv.

Avet lager dedikerte venstresveiv sneller siden en av eierene er venstrehendt. Disse kommer med magnet og knarr. De har høy utveksling samt tåler en trøkk så lenge du passer på/bytter lagrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ambassadeur Pro Rocket har jo knarr. Nå veit ikke jeg hva du mener med "høy utveksling", men lineinntaket på en Amba i 5000 eller 6000 størrelse burde vel være høyt nok. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Endelig har jeg funnet det jeg ønsket.For alle som har lyst på en knallsnelle med venstresveiv, mag kastebrems, knarr og og 2 gear i tilleg.

http://charkbait.com/cs/csrAvet.htm

Har bestilt meg Avet SX mag 2 speed. Er veldig fornøyd- lett og kompakt snelle. Rask levering om varer er på lageret. OG god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.