Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske Gålå


Narvesen
 Share

Recommended Posts

Hei. Er ikke kjent og har aldri fiska i dette området selv. En link som kan være til hjellp:

https://www.inatur.no/fiske/50ed334fe4b092f33faf510a/fiske-i-ostre-gausdal

Endret av Hunndøling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke lommekjent på Gålå, men har en far som fisker mye der. Til å være Østlandet er det et bra røyevann, med ganske fin snittstørrelse. Ifølge fattern har fisket vært dårligere i år enn ifjor, men det er for all del fortsatt fisk der. De gangene jeg har vært der har vi fiska mellom de to punktene på kartet og parkert ved den øverste. http://kart.finn.no/?lng=9.75078&lat=61.52457&zoom=16&mapType=norortho&markers=9.74232,61.52507,r,Brukerdefinert%7C9.75250,61.52393,r,Brukerdefinert%7C9.75187,61.52677,r,Brukerdefinert
Veit det er flere steder som funker på det vannet, men så kjent er jeg dessverre ikke.

Mellom de stedene på kartet tror jeg det er sånn jamt bra fiske hele veien og du vil sikkert også se endel foringshull. De lokale blir sånn middels fornøyd hvis du pilker i "deres" hull, men det er ofte et godt hint om at du har funnet riktig sted.
Ellers er det bare å borre og leite. Masse hull :)

Har du med unger og bare det å få sett ei røye er tingen er kanskje Håkåsætervatnet et koselig alternativ. Enorme mengder smårøye, men det fins stor røye der og.
Det er bare latterlig langt mellom de. Uansett er det rett ved veien og man får fisk :)

Endret av torvaldtåke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.