Gå til innhold
Fiskersiden

Kutling igjen altså


Recommended Posts

Hei folkens,

Må igjen be om bistand fra arts-ekspertene pga. disse kutlingene...

Fikk denne kutlingen som har gitt meg litt hodebry.

Tenkte først det var en vanlig sand, men får det ikke til å stemme helt pga. tegningene på sidene, så lurte på om det faktisk kunne være en leir??

2014-02-19181635_zpsf7fd7d93.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har alt for store skjell til å være sand, sand skal ha over 55 langs sidelinja, denne har maks 45. Da sitter vi igjen med to alternativer. Så ser vi på første ryggfinne, den har ingen flekk bakerst men derimot tre tverrbånd. Ergo Monsen over her har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spetta/spraglete kroppsfargen er også "typisk berg" (om eg kan driste meg til å sei det). Fargeteikningane er kanskje ikkje gode nok til å skilje den frå leir, men ingen sandkutlingar har slike teikningar. Den bleiknar rimeleg fort etter fangst dog, spesielt i lyse/kvite bøtter.

Fine kutlingen. :)

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var egentlig ikke om dette var sand, ganske klønete formulert ja: Først trodde jeg det var sand i mørket uten hodelykt, når jeg så bildet jeg hadde tatt med mobilen i mørke, tenkte jeg berg men håpte egentlig på leir (fordi tegningene avviker en del fra berg jeg har tatt før, glemte å se etter den mørke flekken).

Men det store spørsmålet er egentlig: hvor er leir??? :P Må vel søke litt i brakkvannsområder tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker leirkutlingen brakkvann kan det hende de dukker opp på plassen jeg fikk tangkvabbe, Kim. Mye brakkvann på andre siden av broen og inn over der....

Klar over det B) Bare at ALT er skiltet VELDIG VELDIG PRIVAAAAT!!

Har troen på skrubbe/spetteplassen min. Nok av brakt vann i nærheten der. Har ikke vært der siden 2011, så er på tide å dra dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.