Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Snelle til Kveite fiske


strupneset
 Share

Recommended Posts

Lurer på og invistere meg i en ny snelle til kveitefiske.

Vurderer å kjøpe Daiwa saltiga 35 2speed eller en Talica 10-12.

Noen som har noen formeininger om hva man skal velge her,begge to er vel etter min mening plukket fra Øverste hylle å vel så det.

På sikt kommer jeg til å bestille en Black Hole Cape Cod 250 stang,har bare hørt gode ting om de.

Vi får se hva de norske butikkene klarer å hoste opp av rabatter,vil hels kjøpe snella i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt valget å plukke fra øverste hylle på den måten hadde alltid valget endt på shimano.

Jeg anser en sånn snelle som en investering, og ikke bare er shimano sine sneller gode i bruk, de kan også love kvalitet i mange år fremover og raske og flinke teknikere på shimano norge sitt verksted om ulykka skulle være ute, eller du bare vil ha en årlig service.

Ikke et stygt ord om andre merker, men min erfaring er at shimano er et kvalitets og driftsikkert valg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI.

Jeg er av samme oppfattning når jeg får presentert dette slik du gjorde nå.

Jeg liker selv shimano svært godt og har to stykk 600 lc på trollingstengene mine,jeg synest det ser best ut å når man ikke har en bikkje av hver sort,men det er jo bare meg da. :devil:

Jeg har sendt mail til forskjellige butikker så det blir spenende å se hva utfallet prismessig blir kontra å bestille over dammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Talica 10 2-speed og Black Hole Cape Cod 250 som kveitecombo. Både stang og snelle er jeg veldig godt fornøyd med. Totalvekten av stang og snelle med snøre er under kiloen noe som gjør at man kan fiske i timesvis uten å bli sliten. Siden snella har to gir kan den og brukes til speedjigging på høygiret og dypvannsfiske på lavgiret (jeg bruker den til langefiske ned mot 150m). Bremsen på Talicaen er svært jevn og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for svar,sendte en mail til Salar Sport i dag og jammen fikk jeg svar å til og med på søndag:)bra service der.

Men over til snella!!! de hadde ikke Talica 12 der så jeg skulle få pris på en 16 i stede var vel 20 gram tyngere ca,får håpe prisen er like god som snella:) :thumbsup:.

Er det den 5.2" stangen til black hole du har da eller ,hvoe kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Black Hole stangen fra www.jignpop.com, den er 5.6". De har kommet med en 150 modell som også bør passe bra til kveitefiske. 250 modellen er relativt stiv. Det man skal vite om Talica 12 og 16 er at de er mye større og tyngre enn 10. Talica 10 II veier 520g mens 16 II veier 750g, dvs nesten 50% mer. Spolen på 10 snella er relativt brei så jeg mener å huske at jeg fikk på mellom 500 og 600m med 0,36 Power Pro. Dersom du ikke skal bruke snellen til å fiske på svært dypt vann vil jeg anbefale deg å kjøpe 10 II modellen istedenfor 16 II. Jeg kjøpte snella via Ebay, da ble det vesentlig billigere enn å kjøpe fra Norge. Vil du kjøpe fra Norge har Skittfiske den inne:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Havfiskesneller/Shimano/Talica/Shimano-Talica-10lbs-2-speed-Karakter-6-av-6-i-Alt-om-Fiske-nr8-2011-144084-p0000075475

Endret av Bent Inge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det begynt¨å rammle inn noen tilbud her fra forskjellige butikker.

Ganske jevn pris hos de fleste ser jeg,har ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe her i Norge eller utlandet enda dollaren er jo ganske Høy og stabil om dagen så det blir ikke mange hundrelappene å spare kontra kjøpe i Norge ser jeg.

Jeg har kun sjekket på Ebay og der ligger den jevnt på ca 3300 inn til Norge.

Noen som har noen gode butikker å anbefale der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det begynt¨å rammle inn noen tilbud her fra forskjellige butikker.

Ganske jevn pris hos de fleste ser jeg,har ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe her i Norge eller utlandet enda dollaren er jo ganske Høy og stabil om dagen så det blir ikke mange hundrelappene å spare kontra kjøpe i Norge ser jeg.

Jeg har kun sjekket på Ebay og der ligger den jevnt på ca 3300 inn til Norge.

Noen som har noen gode butikker å anbefale der borte?

Bare for å sjekke: Har du fått tilbud som er bedre enn det selgerne opererer med på nettbutikkene sine? Vil anta det er vanskelig å prute ned prisen på èn snelle noe særlig, men kan være jeg tar feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å sjekke: Har du fått tilbud som er bedre enn det selgerne opererer med på nettbutikkene sine? Vil anta det er vanskelig å prute ned prisen på èn snelle noe særlig, men kan være jeg tar feil her.

Ja de har jo altid litt å gå på:)de fleste går ut i fra veil.pris.

Bare for å sjekke: Har du fått tilbud som er bedre enn det selgerne opererer med på nettbutikkene sine? Vil anta det er vanskelig å prute ned prisen på èn snelle noe særlig, men kan være jeg tar feil her.

Jeg kjøpte meg nylig en Talica 12 singel speed fra Japan Tackle og sparte rundt 1500 på det.

Det tok 2 dager med Fedex å få den til Norge og 6 dager hjem.

Du kan vel spørre om det kan gjøres noe i forhold til faktura

http://www.ebay.com/itm/NEW-Shimano-TALICA-12-TAC-12-Single-Speed-Reel-WORLDWIDE-FREE-SHIPPING-/201035396019?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ecea4b3b3

http://www.ebay.com/itm/New-Shimano-Talica-10-Single-Speed-Reel-TAC-10-/130941570492?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e7cb9cdbc

http://www.ebay.com/itm/Shimano-Talica-II-TAC10II-Two-Speed-Lever-Drag-Saltwater-Reels-/141037801418?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20d6820fca

http://www.ebay.com/itm/New-Shimano-TALICA-8-II-TAC-8II-2-Speed-Fishing-Reel-/200977951205?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ecb3829e5

Shimreels tackle er også meget kurant å handle med,Men de har ikke Talica.

Hvis du skal kjøpe deg braid så er denne butikken meget bra.

http://stores.ebay.com/SHIMREELS-TACKLE

Hei.

ja du har rett i det,1500 er ganske mye spart:)

skal forhøre meg med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale begge snellene brukte de gjennom hele sesongen i fjord da kun til kveitefiske.Hvis jeg skule velge bare en av de ville valget blitt Dawia snella den er nærmest komplett.Når det gjelder Talica 12 ligger ikke den noe etter det at jeg rangerer etter Dawia snella har kun med at sveiva kan føles litt kort,et problem jeg mener mange Shimano sneller har.

Black hole 250 er ei meget god stang,hvis du letter litt ligger det en video fra Vesterålen fra i fjord sommer der Dawia +Black hole stanga blir brukt på ei kveite på 99kg det var veldig uproblematisk.

Jeg har ingen problemere med å anbefale stang og sneller

Egde ny kveitstang er et meget god alternativ til Black hole stanga den kommer vel snart på skittfiske det er nok den beste kveit stanga som selges i Norge for øyeblikket.Lykke til med valgene

Endret av celine2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt litt mail frem og tilbake med Japan Tackle nå på ebay,ser jeg får en Talica tac 16 II for 460 Dollar,jeg spurte om det gikk an og få rabatt :) med det var det ikke snakk om,det laveste de kunne deklarere den til var 100 Dollar.

Betyr dette at jeg må betale mva for den hundre lappen pakken blir deklarert for?

Er helt blank på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Audiosan, det du skriver er feil. Man betaler vanligvis bare moms på varen, ikke frakta. Slik har jeg fått beskjed om at det skal være, og slik har det fungert på samtlige pakker jeg har tollet inn i Norge.

Ikke for å absolutt arrestere deg Audiosan, men det er nok flere som lurer på dette :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil BINN. Kort fortalt (og jeg er så freidig at jeg sier dette er fasit):

"Alle" varer deklarert med verdi under 200,- går gratis gjennom tollen. Stiger VARENS verdi over 200,- må du betale 25% mva på varen OG frakta. Pluss et gebyr til posten.

Dvs: har du kjøpt en vare til 201,- og frakta var 99, må du betale 75,- i mva pluss gebyr på ca en hundrings. Totalt ca 475,-.

Hadde varen derimot kostet 199,- hadde alt gått gratis gjennom tollen :)

(Har jobbet med dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.