Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser Ask, Askøy


Hysic
 Share

Recommended Posts

Har flyttet til Ask på Askøy utenfor BÆRGÆN, lurer på om det er noen som har prøvd seg her: http://kart.gulesider.no/m/nSwmx

Eller om noen har noen tips til gode plasser i nærheten? Skal selvsagt utforske selv også. :shiftyninja:

Gratulerer med boplass på verdens fineste plass! Bor du på selve ask!?

Jeg er oppvokst ute på lille breivik( ca 3 km NV) og her lærte jeg sportsfiskets kunst!

Hele askøy er full av gode løsninger til det meste! Ute på lille breivik har det mest gått i SØ, torsk, lange, div flatfisk. Men vet at det tas både steinbit og breiflabb der. Skal se om jeg kan ordne kart med konkrete plasser;)

Skittfiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hva er galt med striler Cral?? Er det om å gjøre å finne noe negativt å si om noen andre kan du jo like godt slette profilen din, å ta dine diskusjoner i kommentarfeltene på BA.no...god natt

Er vel ingenting gale med Striler, til og med sauer er ålreite dyr.

BA.... satt igjen med inntrykket at det kun var slostriler og troll igjen i BA diskusjonen, og jeg hører jo ikke hjemme noen av de stedene.

Men Bærgen staves med maks en æ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en stril greier å stave Bærgen på den måten. Fysj!

Haha! Takk for den! Nå har det seg slik at jeg bare har vært stril i en uke, og ellers er oppvokst som Bergenser. Å bruke litt æ'er her og der må da vel virkelig være lov i blant! ;-)

Gratulerer med boplass på verdens fineste plass! Bor du på selve ask!?

Jeg er oppvokst ute på lille breivik( ca 3 km NV) og her lærte jeg sportsfiskets kunst!

Hele askøy er full av gode løsninger til det meste! Ute på lille breivik har det mest gått i SØ, torsk, lange, div flatfisk. Men vet at det tas både steinbit og breiflabb der. Skal se om jeg kan ordne kart med konkrete plasser;)

Skittfiske

Detta høres spennende ut!! Tar gjerne i mot et kart, gjerne på PM, eller blir med deg på tur en gang! Har aldri fått verken steinbit eller breiflabb før, verken på stang eller under dykking, så her må nok begge deler prøves! Har du prøvd deg noe i Askvannet eller er det stort sett i sjøen? Har ikke båt enda, så alt blir fra land. Men slik jeg bor nå blir jeg reint nødt til å få meg en!

Endret av Hysic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Nope. Desverre ikke. Har blitt litt prosjekter på huset. Bl.a. en terrasse på vel 80 kvadrat som nå skal tørke etter vask, samtidig som jeg skraper og pusser rekkverk til den store gullmedaljen. Når jeg tenker meg om så burde jeg gjerne ha tatt turen ut og skaffet litt makrell til høst og vinter. Typisk at regne HØLJER ned akkurat nå... :-( Du ferierer ikke på Ask iblant da? Hadde meg en flott padletur fra Askehavna og nordvestover langs øyen, ca 3 km kanskje. Flott område. Må prøve meg med fiske fra kajakk snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig kommet meg ut en liten tur. Tok med madammen, hver sin stang, noen reker og en flaske hvitvin. Så tuslet vi ned i havna rett ved huset her og prøvde oss. Jeg startet med å miste ene fortommen min ganske raskt, og måtte iverksette nødløsninger med en gang. Kona hadde allerede kvitta seg med tacklet på sin stang, så da min var klar til bruk igjen fikk jeg selvfølgelig ikke bruke den lenger. Enda på visen var at fruen fikk landet tre fislete små sypiker og jeg stod og så på. Men jeg har troen! Der må være noe der. Kommer jeg meg litt ut fra havna, på svabergene der, så skal jeg få plassert agn fint ut mot fjorden. Tar jeg med litt øl, så har jeg jo noe å gjøre på en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
Den 7.3.2014 at 8.34, eborge skrev:

Gratulerer med boplass på verdens fineste plass! Bor du på selve ask!?

Jeg er oppvokst ute på lille breivik( ca 3 km NV) og her lærte jeg sportsfiskets kunst!

Hele askøy er full av gode løsninger til det meste! Ute på lille breivik har det mest gått i SØ, torsk, lange, div flatfisk. Men vet at det tas både steinbit og breiflabb der. Skal se om jeg kan ordne kart med konkrete plasser;)

Skittfiske

Jobber på askøy å har alltid fiskeutstyr klart i bilen. Hadde vært kult om du har noen anbefalinger å komme med, veldig glad i SØ fiske men artig å fiske etter torsk / lyr osv med flue også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.