Gå til innhold
Fiskersiden

Et par enkle bygg


nordmøring
 Share

Recommended Posts

Det første er ei 10', 14-40 gram, Beastmaster som ikke vil kaste sluker over 20 gram slik jeg vil. Med 18-20 gram kaster den som en drøm, men med alt over dette blir bare kastelengdene bare kortere og kortere. Den har egentlig vært helt ok til mitt bruk med sluker fra 30-40 gram. Helt til jeg tilfeldigvis prøvde et par 18 grammere. Ville derfor prøve ut nytt oppset av ringene for å se om jeg kan få mer ut av den i det øvre sjiktet av kastevekter den er klasset for. Har derfor tilbrakt noen timer på en fotballbane med kasting av diverse vekter og måling av lengder. Første runde med originalringene, så med forandret plassering av disse, for så å prøve med andre ringer. Resultatet av dette er ikke klart enda siden enda flere ringer og oppsett står på programmet utover våren og sommeren.

Samtidig ble det ny konkuranse på nett med surring av et mønster som alle måtte surre med personlige valg av farger utforming. Beastmasteren passet perfekt til dette siden den allerede så ut til å ha overlevd en skyttergravskrig med merker i lakken etter diverse ringplasseringer. Snellefeste og kork fikk være i fred foreløpig. Skifter dette når kasteforsøkene er ferdig. Originallakken ble fjernet og erstattet med ny og til slutt surret jeg på konkuransesurringen som heter St. Jhon's Cross. Fylte så opp tomrommet mellom med fuglen. Må innrømme at jeg ikke la sjela mi i dette, noe som også vises på resultatet.

combo_zps034700c7.jpg

Den andre var en bestilling på ei stang som skulle være bursdagsgave til en 10-åring. Med deler i hus ble ikke deadline på ti dager noe problem.

Bakgrepet ble todelt med shadet surring fra kopper til messing, til et par gullfarger og til sølv hvor navn til bursdagsbarnet og tekniske data (8'6'', 3-15 gr kastevekt) ble plassert. Forran forgrepet ble det surret en tigersurring som ikke ser spesielt bra ut på bildet, men som virkelig lyser opp i dagslys. Ringsurringene ble enkle med et par sølvtråder inne i svart tråd.

20140213_1201_zpsb507dcca.jpg

20140213_1203_zps25e89e5d.jpg

Morro å nesten se tårer i gutteøynene når han fikk den overrakt. Han ville selvfølgelig ut og prøve med en gang, men været i Østfold den dagen fristet ikke meg til uteliv. Det får vi ta ved en senere anledning.

Endret av nordmøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.