Gå til innhold
Fiskersiden

en gammel flating


Recommended Posts

Blåskjell er det heldigvis nok av både i frysen og under bryggene. ^_^

Pleier å bruke reke/blåskjell eller makrell/akkar-kombo til flatfisk under kystmeite, men aldri blåskjell alene. Kan vel gjerne forklare hvorfor lomrene har uteblitt.

Men jeg mener nå å huske at "Nordhordalandsmafiaen" sverget til rekehale til lomre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått store mengder lomre igjennom livet, spesielt i ungdommen på flytebrygger fra min tid i Stavanger. Fikk de aller fleste på reke men også litt på makrell, sild eller strandsnegl. Skjønte allikevel etter hvert at blåskjell muligens var hakket vassere, men ikke mer enn at jeg veksler mellom både reke og blåskjell etter arten fremdeles. Har ellers hatt mye mer tydelige bettperioder på lomre enn feks sandflyndre på samme spott. Lett bevegelse av agnet trigger også som hos flatfisker flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børstemark og vanlig mark er det som har fungert best for meg. Men en liten fiskestrimmel har gjort susen og.

Kan nevnes de er og litt mer på hugget i dagslys som flatfisk flest. Men iblandt møter man en som takker gledelig ja til noe som viftes foran snuten på den i skinnet av lykten.

Happy hunting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått 2 på meitemark, fått 1 på koktreke, 3 på strandreke, ingen på makrell, mange på blåskjell, men ingen ting slo den dagen da jeg hadde gravd sandmark. 9 av 11 lomrer den dagen ble tatt på sandmark. der ei stang var agnet med reke, og en med sandmark. ser ofte under kikkfiske på natta at vanlig reke ikke interiserer de, men med en gang blåkjell eller strandreke kommer på, blir det somregel fart på sakene. ser dog en raskere reaksjon på blåskjell,

Den sitte nok snart hoss dere ;) du peter har jo sett ett par

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått alle mine på reke, og har aldri prøvd annet en reke :D Litt for mye sypiker og annet shit på plassen jeg fisker til at det i det hele tatt er vits å prøvde blåskjell eller mark.

Bruker paternoster med 6 eller 8, rett og slett fordi lomre-snittet på plassen er veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det vel å prøve dagfiske etter flyndre på plasser vi vet det er lomre som skal til for at den sitter håper jeg. Den plassen jeg har sett de fleste er det nesten umulig å finne blåskjell og jeg har fisket på flere med både reke og makrell uten at de har vist interesse i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.