Gå til innhold
Fiskersiden

Modifisering av wobbler


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Som sikkert alle andre her på forumet har jeg tatt en del wobblere på norgesturne de siste årene.

De har lagt der på sin plass i wobblerboksen. Nesten ubrukte og tålmodig ventende sin tur til å få lokke fisk.

Og der har de blitt liggende....sikkert ikke de sin feil. De fisker sikkert greit til sitt område.

Men det blir jo fort sånn at man får sine favoritter. Og noen innkjøp blir nesten liggende i boksen til de gror fast.

Hvis en wobbler har lagt i fire år, er det en viss fare for at den blir liggende i fire til.

Så jeg tok frem en baufil og dremelen og gjorde som følger:

post-28883-0-33790600-1395330940_thumb.j

På hver side borra jeg to hull i fystikk tykkelse for feste av liten agnfisk.

post-28883-0-20192200-1395330984_thumb.j

Jeg kjøper inn noen kilo med brisling av gangen, og da er dette en grei måte å pakke de på.

post-28883-0-21545500-1395331118_thumb.j

Og gamle wobblere får nytt bruksområde :)

post-28883-0-76090300-1395331241_thumb.j

post-28883-0-87811400-1395331285_thumb.j

Ferdig resultat :)

post-28883-0-67436500-1395334329_thumb.j

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart!!!

Hvis fisken snurrer når du bruker den så burde det hjelpe å plassere litt ekstra tyngde rundt der du har kroken (kanskje litt lenger frem og). Det er isåfall min erfaring ved lignende oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom ide'! Har du testa gangen? Ser ut til å være en liten taggmakrell på det nederste bildet, fulgte den med agnsilda?

Takk :) Jaja, den går fint :) Det er en brisling.

Smart!!!

Hvis fisken snurrer når du bruker den så burde det hjelpe å plassere litt ekstra tyngde rundt der du har kroken (kanskje litt lenger frem og). Det er isåfall min erfaring ved lignende oppsett.

Takk for tips :) Måtte lime fast noen splitthagl lengst fremme på den som ikke har skje.

Det blir nok en krok til lengre bak på de litt større agnfiska.

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en liten taggmakrell på nederste bildet. Legg merke til den buede midtlinja, den lange brystfinna, smale halerota og den litt høye kroppsformen... Fisker nok like bra som brislingen :)

Det er den samme fisken som på de andre bildene....en brisling :)

Brisling alt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte fire kilo brisling på meny.....og når de ringte sa de at brislingen min var kommet og jeg kunne hente den...jaja....fisker godt gjør den iaffal :)

Fikk torsk på knappe to kilo på innretningen idag :)

Så den funker den :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ihvertfall det jeg fikk 4 kg av når jeg kjøpte brisling :)

Fisker godt uansett :)

Ikke uvannlig at tagmakrellen snikker seg i blandt brislingen;) ( bildet viser tagmakrell) Flott at du deler slike med alle andre...:) Som mange andre nevne : Bruk balast for å stabilisere agnet, med mindre at du ønsker å bruke 100 svivler for å ungå tvin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.