Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblere til SØ - Saltvann


 Share

Recommended Posts

Skal kjøpe meg noen wobblere, trenger tips - hva er din favoritt sjøørretwobbler?

De ser veldig realistiske ut så de må jo nesten være bedre enn en metallsluk? Wobblerne jeg kjøper skal brukes til kaste fra land ikke så mye dorging.

Er 10 + cm for mye? Sikter ikke etter 2 kilos sjøørret, jeg har problemer nok med å kroke 500 grams fiskene.

Har en abu garcia tormentor som jeg fikk med i en bestilling, har ikke prøvd den så mye, men enda ikke fått noe på den.

Tips til torske-wobblere hadde også vært greit ;)

Vet det har vært spurt om før på forumet og at jeg burde lese fra de osv osv, men jeg liker å formulere spørsmålet selv og det kommer nye folk som svarer på spørsmålene og dermed får vi flere svar og meninger.

Takk for svar.

Endret av Athrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de der burde du få sø og torsk på ja. eneste som gjenstår er å fiske de på rette plassen. husk at salty synker sakte og funker best på litt grunnere vann. selvfølgelig vil den funke midt i vannet også etter sø og annet. synes den funker best med sakte til "mellomrask" innsveiving.

når vannet blir varmere utover våren og søèn gjerne vil ha raskere greier er prey og x-rap(+sluker som sølvpilen og toby rocket) bedre egna.

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Max-Rap kan sterkt anbefales. Jeg bruker de 2 største modellene for det meste, så vil anbefale 15 cm og oppover i fargekombinasjonene FPGH og FS. Disse er hva jeg har fått mest på, men også fisket mest med siste 3-4 årene, for det meste i områdene Tønsberg/Nøtterøy og Larvik.

Går mye fin stor SØ i Oslo-fjorden, så hvorfor ikke forsøke deg på de voksne og la ungdommen vokse seg store og produsere ny SØ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka som helst bare det e gult, orange eller rødt når det e kaldt i vannet (under 8grader) og rask innsveiving. Når sjøørretfiskere sier sakte, så er det raskt for en "normal" fisker.

Når vanntempen bikker 7-8grader, og spesielt når det er sol, så gjelder det å få ned "flash"graden, så prøv å unngå sølv eller holografisk å heller gå for matt eller kobber + BLÅ.

Og NEI, naturtro er stort sett bare tull når det gjelder fiskeimitasjoner. Noe som irriterer (når fisken er treg) eller imiterer skadet bytte (når fisken er på jakt) Hvordan det ser ut er ikke så viktig, sålenge bevegelsene er "riktige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse Woblene fra savage gear er mitt første valg når det gjelder kasting i fra land og dorging etter sjøørret . de er 11,5 cm lange har en lokkende gange, og tåler litt høyere hastighet.

03 Blue silver er den beste av de så hadde investert i et par i den fargen.- pris ca 60kr.

Savage_gear_%20prey_18g.jpg

Endret av Arild82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.