Gå til innhold
Fiskersiden

Butikk med godt utvalg i fiskeutstyr i oslo?


ViktorS
 Share

Recommended Posts

Takk for tips:) var innom stram line i dsg og fikk meg en shimao speedmaster ax coregonus 210 til en meget god pris:)

fulgte med 3 tupper til den, noen som vet hva de forskjellige tuppene er kvalifisert for?

Har samme stanga sjøl, morsom den.. Det er tre stivhetsgrader i tuppene, syns å huske at rød er kraftigs, så er gul medium og hvit tynnest. Mulig jeg husker feil.. Til slukfiske er det ikke så nøye hvilken du bruker. Stanga kaster max 8g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke 10gram?

Jeg mener grensa går på 8g. Over det, og du må begynne å kompansere for ikke å punktere kastet. Du skjønner hva jeg mener når du får prøvd den.

Men du får både møresilda, sølvkroken spesial, atomsild og en haug andre sluker som er innafor vektmessig, så det er ikke noe problem. Tvert imot... skal du gå ultralight så er det like greit å gjøre det ornlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har allerede kjøpt litt ymse 4/5/6grams:)

merker at stanga er litt spaghetti, så er spent på kasteegenskapene, samt hvordan den er å kjøre fisk på over 500g og forhåååprbtligvis opptil ett par kg hvis jeg er heldig;)

dumt det ikke fulgte med tube til stanga:/

må finne meg ei snelle i løpet av dagen. Har 3 stenger nå, men bare ei brukanes snelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et par velkondisjonerte 1,5 kg's ørret på stanga, og det har gått greit. Noe heseblesende blir det jo når fisken går helt av skaftet og dette er redskapen du har å jobbe med, men det går og morro er det :)

Gleder meg allerede:))

er litt usikker på om min symetre 500 blir for litn til denne stanga, og om jeg sksl bruke fireline eller mono... Heller nok litt over på fireline eller annen multi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Terningkast 6 og kommentar; "LØP og Kjøp!" i Jakt & Fiske, utgave nr. 5 - 2010!

Oppgradering av suksessen Speedmaster Coregonus, som er spesialstenger for det ultralette ferskvannsfisket.

Dette er en slags kort feederstang med parabolsk ultramyk helaksjon, der 3 feedertopper av Taftec Power Carbon med ulik stivhet medfølger.

Klingene er nå bygget av XT-100 grafitt, Biofibre og Shadow Diaflash fletteteknologi, dermed oppnås en enda sterkere konstruksjon som ikke påvirker vekten. Bruk den til ultralett meitefiske, men prøv den for all del også til fiske med de letteste sluk og spinnere."

Fra produktsbeskrivelsen til Elbe/Normark.

500`en passer flott Coregnus 210. Denne stanga er ment til finfiske og er jo på ingen måte den du bruker for å oppnå de store kastelengdene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.