Gå til innhold
Fiskersiden

For trangt snellefeste på shimano coregonus


ViktorS
 Share

Recommended Posts

Skulle i dag teste min nye shimano symetre 500 på min nye shimano coregonus 210. Til min ufattelige store skuffelse, så går ikke snella inn ibdet framre snellefestet. Jeg prøvde å presse og skru, og klarte såvidt å presse snella 3mm inn, med det resultat at lakken på snella(på den leppa man setter inn i festet) ble skrellet av..

hjelp!! Hva skal jeg gjøre... Skal det være slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes rart ut! Du burde be leverandøren av stanga om en snelleanbefaling hehe, kunne blitt morsomt hvis heller ikke den passa.

tenkte faktisk på å gjøre det. Er det kanskje noen her inne med coregonus-stanga, som kan dele sine erfaringer med snellefestet på sin stang, evnt hvilken snelle du bruker?

det som overrasker meg er at det virker ikke som produksjonsfeil heller.. Virker rett og og slett ut som at det skal være sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både brukt en shimano twin power 1500 med bakbrems og shimano sahara 500 med frontbrems på coregonus 240'en min.

og snellefestet ditt er helt ok? Hadde du hatt mulighey til å ta bilde av den framre deleb av snellefestet, der du putter snella inn, og lagt ut her? Så får jeg sammenlignet litt.

regner med at du har den nyeste coregonusen, med karbon-snellefeste(som de så fint kaller det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja. Hullet måler 3mm ganske jevnt hele greia. Snella sitter godt nok ja. Men synes de kunne valgt ett litt mer robust snellefeste selv om det er ei såpass lett stang.

er dette jeg også kom fram til. Får tuppen av "leppa" inn, men den blir jo høyere og høyere etterhvert, og da skraper jeg av lakk og plast...

irriterende!!

Endret av ViktorS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.