Gå til innhold
Fiskersiden

Hardangervidden - 1000- eller 2500-snelle?


Gutt23Bergen
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har akkurat blitt bitt av ferskvannsfiske-basillen, men må ærlig innrømme at jeg er på et veldig lavt nivå. Fisket litt i mine yngre dager (slik som de fleste gjør?), men det har vært dårlig med fisking de siste årene.

Har lest meg opp litt de siste dagene, men jeg må innrømme at utstyrjungelen forvirrrer meg litt.

Jeg skal i hovedsak fiske i vann på fjellet, og da mest Hardangervidden (der mine foreldre har hytte).

Det jeg trenger, er en ny stang og en ny snelle som passer til dette fisket. Men hvilken velger jeg?

Hvilken stang, snelle og senetykkelse skal jeg velge?

Jeg er student, så jeg vil selvsagt få det billigst mulig, men uten at det går ut over kvaliteten på utstyret.

Er veldig takknemlig for hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på argumentet med lang stang og kastelengde selv. Men npr jeg begynte å tenke meg om, så får jeg mestepartrn av ørret kanskje 5-20 meter fra land:)

Men som sagt, så har jeg vært sykt fornøyd med min beastmaster cx 270L 3-14 gram, og min mitchell avocet gold III 2000.

Nå er jo snella komt i versjon 4, og stanga DX(fra cx).

Tror du kommer deg langt med dette settet:)

Men hvor mye penger vil du legge i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som VictorS sier: BeastMaster cx 270L 3-14 gram.

Jeg har en Nexave 1000fc på min.

Dette settet drar jeg hvor som helst med.

Jeg pleier å bo i brasil om vinteren og har hatt det med til amasonas jungelen og pressa stang og snelle til det ytterste. Tar det gjerne med dit igjen :) 5 delt i tube er den genial å reise med.

Her i Norge har jeg ei spole med 0.12 fireline, tror jeg det er. og ei spole med 0.16 mono sene.

Jeg bruker mest den med 0.16 mono sene på....hvorfor vet jeg ikke....

Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider