Gå til innhold
Fiskersiden

Guideline 10` #8 snelle/snøre


Gaute.
 Share

Recommended Posts

Hei

Etter mange mange år uten å ha tatt i en fluestang, har logga veldig mange fisketimer i perioden ellers, så føler jeg for å hoppe på litt igjen. Men jeg trenger noen tips på utstyr. Jeg har liggende en stang, en Guideline LPXe 10` #8 som jeg ønsker å rigge til.

Jeg trenger altså en anbefalt snelle og tilhørende line. Jeg kommer til å bruke den litt alround, både langs fjorden og i småelver på Vestlandet etter laks. Jeg bor på Østlandet med fisker mest på Vestlandet, så kan nok bare ta høyde for at det tidvis er vind når man fisker og at utstyret må tilpasses deretter...

Når jeg for lenge siden fiska med flue så var det med veldig lett utstyr. Jeg kunne nå tenkt meg noe som var egna for å dra på litt mer. Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et bra pakkeforslag, var noen veldig gode priser der. Noen som har erfaring med leveringstid fra Skitt Fiske, tenkte skulle ta en tur til Vestlandet med avreise 25. april, og begrensa med dager med postgang før da, Vil nødig sitte der med en strippa stang mens resten ligger på postkontoret på St Haugen :)

Jeg har tidligere erfaring med WF-line, og ikke prøvd å fiske med klump. Når ser de som kan det ser det jo helt rått ut, så må nok prøve det også. Tror skal gå for WF først, se hvor rusten har blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for snella og backing og safet med et WF-snøre,bør rekke vestlandsturen med god margin. Jeg fikk stanga ny for 1000 kroner på en Intersport-butikk som skulle slutte å selge fiskeutstyr. Så blir en spennende kombo å prøve, stort sett fisket med lettere utstyr før, men ble tidvis tatt av vinden og har lyst å utforske sjøen og en del småelver med litt større fluer. Så blir vel en stang nr 2 etter hvert og.

26. april håper jeg å være ved sjøen med fiskestang uten at det blåser fra alle kanter. Selv om det kanskje er synd å si i dette forumet, så har jeg brukt en del tid de siste årene på å fiske på dypet på Vestlandet, så blir fint å fighte litt mot de fiskene som holder seg litt høyere i vannet igjen også igjen. Har stort sett valgt ferksvann når har gått for lettspinn. Takk for tips og gode råd.

Endret av Gaute.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.