Gå til innhold
Fiskersiden

spm ang bellyboat og utstyr


ViktorS
 Share

Recommended Posts

Sitter å ser litt på bellyboats. Trenger komplett sett, men aner ikke hva jeg trenger bortsett fra selve båtennog svømmeføtter. Hvordan holder man seg tørr fra tærne og opp?

Og hvordanntåler disse kroker hvis man er uheldig å glippe en fisk slik at kroken kommer litt for nærme båtn? Vil jo ikke at d sksl gå hull... Høres for vått ut:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker vadebukser for å holde deg tørr. De fleste hoftesjarker har et corduraliknende trekk utenpå oppblåsbare flyteelementer i plast. Corduratrekket redder deg i de fleste tilfellene, men før eller siden lager du et hull, men du har som regel tid til å komme deg på land før det blir ubehagelig fuktig..... Du bør kjøpe en med flere kammere, dvs hvis det går hull på ett kammer vil fortsatt de andre holde deg flytende.

Men særlig morsomt er det ikke når det går hull, du får det ganske travelt med å komme på land. Jeg opplevde at det ene kammeret i min revnet, så luften forsvant fort. Bellyen gikk omtrent i plan på vei mot land. :D

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig happy med min Vision Extreme Zip, som til min store overraskelse fortsatt har tett glidelås på tredje året. På den annen side får den bare 7-8 turer i året så det skulle bare mangle.

Med andre ord er det nok bedre å ta vadebuskeråd fra noen med mer mil i buksene enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.