Gå til innhold
Fiskersiden

Rød mark i innvoller


KolbjornRonold
 Share

Recommended Posts

Hei. Var i dag og fisket ørret i Skjelbreidtjørn på Sviland i Rogaland. Fikk en del 300-500g ørret. Noen av dem hadde den kjente "måsemarken" kun i innvolene. Sjekket kjøtt grundig og ingen tegn til entrering av kjøtt. Er det derimot vanlig og spise disse fiskene?

MVH
Kolbjørn Ronold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi :)

Filetert og godt stekt har jeg ingen problemer med å ete ørret med parasitter i magen, men som bsalte nevner; pass på å ta parasittene ut av kretsløpet ;)

Kan jeg spørre om når på døgnet og hva du fikk ørreten på?

Filitert og spist. Noen med rødt kjøtt og andre med hvitt kjøtt. Rene og smakte ørret, som vil si helt fantastisk.

Brukte selvlagde Zulu Silver tørrflue på 0,25mm og dubbe. Vist seg å fungere skikkelig bra (for meg) som ikkje er erfaren nok til fluestang ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk morro vann å fiske i!

Fikk kun små fisk da jeg fisket der sist, men så mange fisker du får i løpet av en dag! Det er et gøy vann!

Ja dette er et veldig aktivt og kjekt vann! Fiksen er god og du får en del pr tur (somregel) :-)

Det er ikke veldig befolket området, men eieren har bondegår og bor så å si "vegg i vegg" med vannet. Ellers er det lite hus i en omkrets av 1-2km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.