Gå til innhold
Fiskersiden

fiskeutstyr til en gutt på snart 4 år


ViktorS
 Share

Recommended Posts

Sønnen min har friskt i minnet fra i fjor sommer da jeg tok med han og en lynet mcqueen-stang på en 30minutters fisketur. Han mimrer tilbake og sier "pappa, vi fikk ikke fisk, bare gress"....

Men i år skal vi få oss litt fisk. Men jeg er usikker på hva slags fiskeutstyr jeg skal kjøpe han... Tenkte på en stang uten snelle for makk og dupp, men jeg vet at han blir misfornøyd med å ikke ha skikkelig snelle som papps har;)

Så jeg tenkte å kanskje kjøpe en kort stang, med snelle. Men usikker på hva...

Noen forslag?

Viktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beastmaster 165 UL 1-11 gram? Blir kanskje ikke så mye slukdenging på en liten gutt eller?

Hva slags fiske er det dere kommer mest til å bruke stanga til?

Beastmasteren pluss en sedona 500 er jeg iallefall godt fornøyd med.

http://villmarksbutikken.net/Produkter/Fiske/Kombinasjoner/Haspel-kombinasjoner/Shimano-Beastmaster-DX-165UL-Sienna-500-FD

Dette settet er iallefall et bra sett, men kanskje litt for dyrt?

Evt http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Haspelstenger/Berkley/Lightning-HT/Berkley-Lightning-HT-6--5-20g-Haspelstang---2-delt-148990-p0000080401

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Haspelsneller/Mitchell/Alle/Mitchell-Avocet-Gold-III-500-UL-FD-TESTVINNER-127595-p0000058958

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at en avocet gold 3 500 kan være bra. En solid snelle som tåler litt bank.

Det er fiske etter ørret på fjellvann som er hovedmålet her. Tenker at det blir dupp og mark til å starte med, så han slipper å sette seg fast hele tiden, evnt flytende wobbler. Med alle sveivestoppene hans, så skal nok wobblern gå fint opp og ned i vannet;)

Og stang på 5'-5'6" tror jeg er fint til han:)

Må jo sikkert kaste for han i starten. Først så får vi konsentrere på innsveivinga;) og der har vi allerede startet tørrtreninga:)

Gleder meg vannvittig mye over at han snakker masse om fisking og telttur. Håper vi får mange fine turer sammrn i årene som kommer:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp teleskopstang rundt 3 meter. Du kaster og han fisker. For kort stang med slakk sene kan gjøre at fisken slipper. Har du litt mindre sene enn normalt, så slipper du at det blir for mye krøll. Eventuellt en lukket haspel som er under stanga. Da får du utstyr som tåler litt juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidene forandrer seg...

Selv fikk jeg utlever en bjørkegrein med en meter nylon og en krok. Ble deretter sendt avgårde i retning fiskevannet med beskjed om ikke å komme tilbake før all marken var brukt opp.

Hehe😃

Sånn var det før. Fiskestang godt sikret på sykkel.

Ei brødskive kl 8. 10km på sykkel. Fiske til kvelds. 10km hjem på sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.