Gå til innhold
Fiskersiden

Tre fluer man bare må ha i skrinet?


fredsjo
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker ofte dobbelkrokede oterfluer på bombardafiske - uten at det er noe must. Størrelse 12,10 og 8.

Søker du fluesett for oterfiske finner du både March Brown, Olsen, Heggeli og flere kjente killere for ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) hadde faktisk aldri hørt noe om denne, så det sier kanskje sitt. Er grønn på dette med fluer: skal man bruke dobbel eller enkel når man fisker med fluedupp?

Skal kjøpe med et par Olsen og om de har :)

bruker bare enkeltkrok med dupp men det er vel ein smakssak, har ikkej noko problem med at fisken ikkje heng på.

Til duppfiske så er klassiske våtfluer i svart, gull, brunt, sølv veldig bra, ikkje så veldig nøye om det er det eller det mønsteret f eks march brown, march brown silver, telemarkskongen, zulu, zulu silver osv osv. har du desse i boksen i str 12 og 14 så klarar du deg i mange år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
51 minutter siden, Aurejeger skrev:

Det tror jeg ingenting på

Tenkarafeske er presentasjon, ikke imitasjon :) Mange av di "eldre" anvender bare en flue, og har gjort så i decennier :)

Og di fanger driiitmye fisk :D

 

Tro er som Kristendom og Islam, tro hva du vil, så blir det vel din sannhet :D

Jeg tror pa det som fungerer för meg, og med den fluen i litt olike störrelser og ferger så fenger j fisk hver gang der j fesker :)

Så för mitt feske så tror j ett fluemönster rekker godt!

 

PS

Jeg har ett par 2-3 olika mönster i min box, men d er mest för jeg like og binde fluer.. :P

Endret av Tenkaranorway.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.